Nissan GT-R 2013
Múdre hlavy v automobilke Nissan sa zamerali na optimalizáciu všetkého, čo dokáže GT-R ešte viac zrýchliť. Dôkazom je aj aktuálny čas na Nürburgrigu 7:18, čo je zlepšenie o takmer 3 sekundy voči aktuálnemu modelu. A takmer o 20s voči úplne prvému GT-R R35! A zrýchlenie 0-100 km/h? Majitelia superbikov zbystrite pozornosť: 2,7 sekundy!
Úpravou prešlo mazanie alebo vstrekovače paliva, ktoré sú teraz pre ročník 2013 úplne nové. Bokom neostal ani fenomenálny podvozok (teraz s nastavitelným odklonom vpredu), ktorý je opäť o niečo bližšie k vozovke. Alebo karoséria, ktorá bola vystužená pre vyššiu torznú tuhosť. Zmenou prešli aj spoje komponentov na podvozku, aby zvládali ešte náročnejšie zaťaženie.
Koža v interiéri GT-R? Absolútna zbytočnosť...
Čo sa ale nezmenilo, sú papierové hodnoty 3,8 V6 agregátu VR38DETT. Ten dosahuje rovnakých 550k (406 kW) a 627 Nm ako v aktuálnej verzií, avšak zlepšil sa priebeh krútiaceho momentu v stredných otáčkach. A to aj vďaka už spomínaným novým vstrekovačom.
Len pre porovnanie, keď GT-R prišlo na trh, dosahovalo výkon 480k, dnes je to o podstatnú porciu viac - 550k.
Tak čo poviete, je nový Nissan GT-R tým autom, ktoré by vám malo stáť v garáži? Za nás jednoznačne áno. Už len kvôli tomu, ako sa takmer dokonalé podarilo ešte viac zdokonaliť. Klobúk dole!