Veľký darček si na nás počká v Ženeve na jarnom autosalóne. Taliani tu oficiálne odhalia nový typ, mimoriadne dôležitý pre zatiaľ nejasnú budúcnosť legendárnej značky, ktorá oslavuje storočnicu. Novinka zapadne medzi typ MiTo a 159 (a pripravovaného následníka Giulia). Giulietta vchádza to najnabitejšeho segmentu C nižšej strednej triedy v Európe. Vzaté bez emócií, podľa tech. faktov, mnohí budú považovať Giuliettu ako konkurenta pre Golf, Astru, Focus... Autičkári však vedia, že s ohľadom na štýl i cenu presnejšími konkurentami pre túto fešandu sú Audi A3, BMW 1 a Mercedes CLC.
Krásny hatchback má v sebe mnohé prvky z božsky krásnej 8C Competizione. To isté platí i pre menšie MiTo, no v tomto prípade sú dizajnérske nápady zo supercar prenesené do auta pre masy podstatne viditelnejšie a agresívnejšie. Veľké presklené plochy robia interiér opticky väčším a vzdušnejším. Obdivovaným prvkom sú zadné svetlá LED.
Sortiment naprieč montovaných 4-valcov zahŕňa povinné zážihové i vznetové verzie. Benzíňaky reprezentuje atmosférická a prepĺňaná 1,4ka. Nafťáky s 1,6 a 2,0 l JTDM. Na začiatku predaja teda budú k dispozícii výkonové verzie v rozpätí 88 - 125 kW (120 - 170 k), až po príchod 169 kW (230 k) verzie Quadrifolgio Verde so známym motorom 1,75 TBi.
Giulietta bude mať tiež systém elektronickej zmeny charakteru auta DNA a start/stop systém. DNA tiež ovplyvní prácu elektronického samozáverného diferenciálu Q2 v niektorých modeloch, správanie DST (Dynamic Steering Torque) a systému VDC (čo je AR skratka pre ESP.) Prevratný systém variabilného ovládania ventilov MultiAir od FIATu sa postupne objaví vo všetkých motoroch. Tie budú spojené s 5 a 6-stupňovými manuálnymi prevodovkami, niektoré s dvojspojkovým systémom.
zdroj:autoblog.com