Umelecké dielo

Mazda 3 doslova šokuje dizajnom. Zblízka sme si mohli pozrieť karosársku verziu hatchback, ktorá bude na našom trhu predávanejšia ako sedan. Celé auto je ako nakreslené jednou čiarou a máte neustály pocit, že ide dopredu. Drží sa tak dizajnového jazyka KODO – duša pohybu. Línia sa postupne rozširuje až k obrovskému céčkovému stĺpiku. Je skutočne mohutný a ako sme si odskúšali v praxi, výhľad šikmo vzad nebude silná stránka. Za krásu sa, žiaľ, trpí. V zadnej časti toto umelecké dielo na kolesách uzatvára decentný strešný spojler a okrúhle zadné svetlá. Tie mnohým pripomínajú anjelské oči ako voľakedy malo BMW, ide však o jasnú evolúciu zadných svetiel 3 generácie Mazdy 3.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Skyactive X pod kapotou

Novinka využíva úplne novú podvozkovú koncepciu Skyactiv Vehicle Architecture. Tá ponúka zvýšenou tuhosť, nižšiu hmotnosť a komfortnejšie fungujúci podvozok. Zákrutových nadšencov však určite zamrzí správa, že 3jka už nedisponuje viacprvkovou zadnou nápravou. Všetky verzie budú dostupné s jednoduchšou torznou tyčou. Pod kapotou nájdeme dvojlitrový Skyactive G s výkonom 90 kW (122 k) a naftovú 1,8 s výkonom 85 kW (115 k). Najzásadnejšia novinka je tretí motor v ponuke. Skyactive X, ktorý spaľuje benzín na princípe vznietenia, sa konečne dostáva do sériovej ponuky. Štvorvalec s objemom 2 litre bude disponovať výkonom 133 kW (180 k) a bude ho možné dostať aj s pohon 4x4. Jeho ďalšou technickou vychytávkou je využitie mild-hybridnej technológie.

Mohutný céčkový stĺpik

Šoféruj, nehraj sa

Ako už asi podľa titulku tušíte, interiér šoféra doslova obklopí. Všetko je tam, kde by ste to hľadali. Nová je 8,8-palcová obrazovka infotainmentu, ktorej ovládač ostal na stredovej konzole. Mazda tak stále neprišla na chuť dotykovým displejom, ktoré by rozptyľovali. Dôraz na dizajn si daň vybral na zadných sedadlách. Priestor nad hlavou je pri výške 179 cm v poriadku, ale pre ozaj mohutný céčkový stĺpik máte dojem stiesnenosti. Veľkosť kufra sme sa stále nedozvedeli a kufor bol poctivo zamaskovaný a uzamknutý.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Na pohľad drahšia

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Čo sme sa však dozvedeli, sú ceny pre slovenský trh! Na pohľad vyzerajú pomerne desivo. "Základný" model s 2,0 benzínom Skyactive G dostanete za 19 990 €. Môže sa to zdať veľa, ale má to dôvod. Na Slovensku sa základné modely takmer nepredávali, takže ich z ponuky odstránili. Za 19 990 € teda dostanete LED predné aj zadné svetlá, 16-palcové hliníkové kolesá, projekčný head-up displej, okrem štandardných aj kolenné airbagy, asistenčné systémy – napríklad sledovanie mŕtvych uhlov, adaptívny tempomat a audio s 8 reproduktormi. Pakety s možnosťou personalizácie sú Pack Plus a Pack Style. Ak si do výbavy zaškrtnete úplne všetko, čo sa len dá, vrátane 6-stupňovej automatickej prevodovky a dokonca pohonu 4x4, cena sa zastaví na 32 290 €. V prípade verzie sedan, ktorú sa, žiaľ, do Prahy priviesť nepodarilo, sa cena začína rovnako na 19 990 €, ale najlepšie vybavená verzia bude stáť 29 990 €. Rozdiel 2 300 € spôsobuje absencia pohonu 4x4 pre karosársku verziu sedan.