Genesis G90 hýčka posádku tichom, bez vibrácii, možnosťami nastavenia sedadiel, špeciálnou kožou, alebo luxusným audiosystémom, ktorý premení auto na koncertnú sieň.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Dizajn G90 vznikol v novom dizajnovom štúdiu Hyundai s názvom Prestige Design Division. Peter Schreyer, šéfdizajnér a jeden z prezidentov Kia Motors, definoval dizajn novej G90 ako "atletickú eleganciu", ktorá harmonizuje krásu a eleganciu pohybu s dynamikou a explóziou energie. Auto má vyvážené proporcie s dlhou kapotou a relatívne krátkymi prevismi. Prednej časti dominuje 6-hranná maska a znak v tvare okrídleného erbu nad ňou. Typickým prvkom pre značku budú aj predné LED svetlá, ktoré lemujú rohy kapoty a vytvárajú líniu, ktorá sa ťahá po boku auta až k zadným svetlám a pokračuje v ich vertikálnej grafike. G90 bude k dispozícii v ôsmich farbách od bielej po čiernu. Medzi nimi nebude chýbať ani zlatá, či modrá.

V dizajne G90 má prsty Peter Schreyer a má definovať "atletickú eleganciu"

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Interiér má podľa automobilky priniesť elegantný luxus zameraný na človeka. Kórejci sa v tomto prípade spojili s talianskym dodávateľom kože Concerio Pasubio SPA a spoločne vyvinuli semi-anilínnovú kožu na sedadlá G90. Okrem nej v interiéri nájdeme napríklad kožu Nappa a pravé drevo. Genesis tiež prichádza s novinkou pre vodiča, nazvanou Smart Posture Caring (SPC). Ide o systém, ktorý automaticky nastaví sedadlo, volant, vonkajšie spätné zrkadlá a head-up displej, vzhľadom na postavu vodiča, ktorý tak dostane optimálnu polohu za volantom. Tento systém je však zatiaľ určený iba pre kórejský trh. Genesis však rozmaznáva svojich pasažierov sedadlom vodiča nastaviteľným v 22 smeroch a sedadlami pre pasažierov so 14 možnosťami nastavenia. Samozrejmosťou je trojzónová klimatizácia, či bezdrôtové dobíjanie telefónu. Posádka si tiež môže vychutnať audiosystém Lexicon s Quantum Logic surround sound, ktorý by mal vytvoriť zvuk ako v koncertnej sále. Softvér Clari-fi navyše obnoví detaily stratené pri kompresii hudobných súborov. Automobilka však venovala veľkú pozornosť aj odhlučneniu auta a odizolovaniu od vibrácií. Výsledkom je podľa výrobcu najtichšie auto vo svojej kategórii. Vývojári dokonca zašli tak ďaleko, že vyvinuli špeciálne pre G90 duté 19" disky kolies, ktoré redukujú hluk od pneumatík tým, že odvádzajú prúdenie vzduchu tichšou cestou.

Aj sedadlá zadných pasažierov majú 14 možností nastavenia. Automobilka na ne použilo špeciálnu kožu od talianskej firmy Concerio Pasubio SPA.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov
Okrem prepĺňaného 6-valca bude k dispozícii aj atmosférický 6-valec. Vrcholom ponuky však bude 5,0 litrový V8.

Tri pohonné jednotky

Na pohon G90 výrobca určil tri pohonné jednotky. Zákazníci si tak budú môcť vybrať medzi 3,3 litrovým Tvin-Turbo V6 T-GDI s výkonom 272 kW (370 k) a krútiacim momentom 510 Nm. K dispozícii budú aj dva atmosférické motory. Prvým je 3,8 litrový V6 GDI s výkonom 232 kW (315 k) a maximálnym krútiacim momentom 397 Nm. Vrchol ponuky motorov predstavuje 5,0 litrový V8 GDI, ktorý dosahuje výkon 313 kW (425 k) a krútiaci moment 520 Nm. Všetky motory sú spojené s 8 stupňovou automatickou prevodovkou s hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu. Ako sa na limuzínu tejto veľkosti patrí, má G90 štandardne poháňanú zadnú nápravu. Zákazníci si však budú môcť zvoliť aj verziu s pohonom oboch náprav, ktorý zabezpečí systém H-TRAC.

Vrcholo ponuky motorov je 5,0 V8 GDI. Štandartom je 8-stupňový automat a pohon zadných kolies. K dispozíci je ale aj pohon oboch náprav H-TRAC.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Podvozok G90 obsahuje viacprvkové zavesenie kolies multi-link na oboch nápravách a môže byť vybavený adaptívnym podvozkom, ktorý výrobca nazval Genesis Adaptive Control Suspenion. Inžinieri ladili jazdné vlastnosti v európskom testovacou centre Hyundai na Nurburgringu, ale aj v testovacom centre v Mohavskej púšti v USA. Ako sme si zvykli pri Hyundai Genesis sedan, aj Genesis G90 prichádza s balíkom vyspelých bezpečnostných systémov. Ten okrem iného obsahuje Genesis Smart Sence, ktorý združuje asistenta jazdy po diaľnici (zatiaľ k dispozícii iba na kórejskom trhu), adaptívny tempomat, ktorý automobilka nazvala Advaced Smart Cruise Control a asistent udržania v jazdnom pruhu. Okrem nich však v aute nájdeme aj systém autonómneho núdzového brzdenia, ktorý rozoznáva aj chodcov, detekciu mŕtveho uhla, systém, ktorý sleduje pozornosť vodiča, či takzvaný vtáčí pohľad.

 

Genesis G90 3,3 T-GDI G90 3,8 GDI G90 5,0 GDI
Zdvihový objem 3 342 cm3 3 778 cm3 5 038 cm3
Usporiadanie a počet valcov V6 V6 V8
Výkon 272 kW (370 k) 232 kW (315 k) 313 kW (425 k)
Krútiaci moment 510 Nm 397 Nm 520 Nm
Zrýchlenie 0 - 100 km/h 6,2 s 6,9 s 5,7 s
Prevodovka 8-stupňová automatická s hydrodynamickým meničon
Hnaná náprava Zadná / prípadne 4x4 pomocou systému H-TRAC
Rozmery d/š/v 5 205 mm / 1 915 mm / 1 495 mm
Rázvor 3 160 mm
Celková hmotnosť vozidla 2 420 kg - 2 595 kg
Objem batožinového priestoru 484 l
Objem palivovej nádrže 83 l 77 l 83 l