Ilustrácia nového Audi A4 B9
Pri pohľade spredu teda môžeme očakávať trojdimenzionálnu masku a tiež LED svetlomety. Na bokoch by sa mali objaviť ostrejšie prelisy a línie, zadná časť auta dostane zase výraznejšiu hranu veka kufra. To, ako by mohla nová Audi A4 B9 vyzerať je naznačené na priložených ilustráciách. Tie sú založené na súčasnej generácií. Ako sami vidíte, veľké zmeny nečakajme. Prečo to spomínam? Pretože to sa má pomaly zmeniť. Do čela dizajnu v automobilke Audi sa dostal totiž nový človek Marc Licht. Podľa jeho vyhlásení máme v budúcnosti očakávať odlišný a oveľa zaujímavejší dizajn od značky so štyrmi kruhmi. Chystané dizajnové zmeny ale už nestihnú ovplyvniť pripravovaný model A4, ten sa teda ponesie v starom duchu značky. Kam sa bude uberať nový dizajnový štýl Audi, nám ukážu na koncepte chystanom pre autosalón v Los Angeles.
Ukážka konceptu, ktorý má v LA odhaliť nový dizajnový smer Audi
Ale vráťme sa k Audi A4. Tá príde okrem hranatejšieho dizajnu aj s technickými zmenami. Stredná trieda od Audi sa ukáže po novom aj vo verzií plug-in hybrid. Pohonné ústrojenstvo bude tvoriť kombinácia spaľovacieho motora 2,0 TFSI s výkonom 211 koní a elektromotor s výstupom 95 koní. Verzia Plug-in hybrid zvládne údajne 50 km čisto v elektrickom režime. Dvojlitrový agregát sa objaví aj bez pomoci elektromotoru, bude však naladený na vyšší výkon, a to 225 koní. S ním dosiahne A4 maximálnu rýchlosť na úrovni 240 km/h a kombinovanú spotrebu 6,9 litra. V ponuke sa objavia samozrejme aj slabšie motory, napr. 1,4 litrový TFSI s výkonom 122 koní a 180 koní. Tento motor má byť vybavený deaktiváciou valcov s cieľom znížiť spotrebu. Pod kapotou nájdeme samozrejme aj vznetové agregáty. Očakávať môžeme známe motory 1,6 TDI a 2,0 TDI. Šesťvalcový diesel pod kapotou nehľadajme, ten má byť nahradený výkonným 2,0 litrovým agregátom s výkonom až 272 koní, teda litrový výkon na úrovni 100 kW/l. Šesť a viac valcové verzie ostanú tým pádom vyhradené pre ostré verzie s označením S a RS. V kabíne sa očakávajú zmeny v štýle Audi A8 v podobe veľkého dotykového displej a touchpadu, tiež head-up displej a digitálny segment spätného zrkadla. Na to ako bude naozaj vyzerať, si musíme počkať do polovice budúceho roka.
Zdroj: autoforum.cz, designrm.wordpress.com