Fotky novej R8 k dispozícii nie sú. Na ilustráciu nám musia stačiť obrázky aktuálnej generácie.

Nová R8 sa v základe bude spoliehať na osemvalcový motor 4,2 FSI, ktorý však dostane pravdepodobne viac koní. Druhou možnosťou bude 5,2 litrový desaťvalec pochádzajúci priamo z Huracanu, ktorý dodáva výkon 441 kW (600 k) spolu s krútiacim momentom 560 Nm. V tomto prípade však môže dôjsť k miernemu zníženiu výkonu.

Keďže Audi chce predávať aj na trhoch so silnými reguláciami v oblasti ekológie, novinka dostane aj preplňovaný motor. Technický riaditeľ Audi Ulrich Hackenberg uviedol, že skok z V10 na štvorvalec by bol príliš veľký. V tom prípade je teda jasné, že R8 dostane preplňovaný šesťvalec.

Na trh má dokonca doraziť aj elektrická verzia s označením e-Tron. Elektromobil údajne mal problémy s dojazdom, no tie sú už preč. Aktuálne vraj zvládne až 450 km. Zatiaľ nevieme, ako je to možné. Audi podrobnosti nezverejnilo.

Aj napriek tomu, že Audi zvažuje použitie preplňovaného pravdepodobne šesťvalcového motora, nie je dôvod na smútok. V ponuke bude desať aj osemvalec.

R8 bude zdieľať niektoré komponenty s Lamborghini Huracan.

V súčasnosti je osemvalcová R8 dostupná aj so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou. Po novom už ostane v ponuke len dvojspojková prevodovka.

Je teda jasné, že R8 bude mať s Lamborghini Huracan rovnaký motor a prevodovku. Odlišné však bude nastavenie podvozku a teda charakteristika samotného auta. Obe autá budú navyše zdieľať konštrukciu. Prepážka medzi motorom a kabínou bude z jedného kusu karbónu. Jej hmotnosť by sa mala pohybovať okolo 50- 60 kg. Zvyšok konštrukcie bude hliníkový.

Nové Audi R8 by mohlo na oči verejnosti doraziť už počas jesenného autosalónu vo Frankfurte. Výrobca to však zatiaľ nepotvrdil, takže na ďalšie informácie si budeme musieť počkať.

Zdroj: autocar.co.uk

Prečítajte si aj:  Downsizing nefunguje! Spotrebu nezníži, výkon neudrží