Rozhodujúci je trh v Číne. Z liniek BMW tam putuje len každý siedmy luxusný sedan. Zákazníci v Číne si totiž nepotrpia na jazdných vlastnostiach, ale najmä na uhladenej, komfortnej jazde.

Práve kvôli ázijským zákazníkom, ktorí si častokrát za volant ani nesadnú, musí byť BMW radu 7 komfortnejšie. Znamená to, že príde o svoju agilitu a dobré jazdné vlastnosti? Nič také by sa nemalo stať. Inžinierov BMW poverili, aby významne zlepšili komfort jazdy, ale zároveň zachovali jazdné vlastnosti, ktoré potešia aj vodiča. Výsledkom je ľahšie, úspornejšie a dynamickejšie auto. „Do auta sme zabalili všetko na čo sme si spomenuli v oblasti inovácií, luxusu a komfortu,“ povedal Klaus Froehlich, šéf výskumu a vývoja BMW.


Díleri BMW predali od roku 2008 po celom svete približne 370 000 kusov radu 7 piatej generácie. So šiestou generáciou si veria ešte viac a chcú zaútočiť na etalón triedy – Mercedes S. Kým BMW predalo v roku 2014 len 48 480 kusov sedmičky, Mercedes ich predal dvakrát toľko (101 428 ks).

BMW 7

Komfort na zadných sedadlách je pre BMW dôležitejší, než kedykoľvek predtým

Číne záleží najmä na komforte

V USA sú predaje luxusných sedanov relatívne vyrovnané, ale aj tu vedie Mercedes. Rozhodujúci je trh v Číne. Z liniek BMW tam putuje len každý siedmy luxusný sedan. Zákazníci v Číne si totiž nepotrpia na jazdných vlastnostiach, ale najmä na uhladenej, komfortnej jazde. Tu mal doteraz Mercedes absolútne navrch. BMW sa pri vývoji a výrobe inšpirovalo práve konkurentom zo Stuttgartu. Ako prvá príde do výroby verzia Long, teda predĺžená karoséria. Pretože kratšiu verziu (- 140 mm) si kupujú v podstate len Európania. Verzia Long tvorí až 80% predajov radu 7.


BMW napríklad predstavilo zadné sedačky s názvom „Executive Lounge Seating“, ktoré podľa automobilky predstavujú komfort porovnateľný s prvou triedou v lietadlách. Sedadlá majú množstvo nastavení, zadný cestujúci dokonca dokáže posúvať predné sedadlo, aby mal viac priestoru pre nohy. Vzadu nájdete aj 10“ tablet, s ktorým môžu cestujúci ovládať napríklad infotainment systém a rôzne funkcie vozidla. Samozrejmosťou je aj rozptyľovač vône v interiéri.

BMW 7

BMW údajne nezanevrelo na dobré jazdné vlastnosti, ale komfort jazdy je dôležitejší

V rámci vylepšenia jazdy schudlo BMW radu 7 v priemere o 130 kg. Môžu za to najmä karbónom vystužené plasty, ktoré použili konštruktéri napríklad na streche. Riešenie, ktoré má zaručiť vyšší komfort pre posádku, pozostáva z adaptívnych tlmičov a vzduchového odpruženia. Ďalšie zlepšenie komfortu dosiahli inžinieri znížením neodpruženej hmotnosti o 15%. Auto je vďaka tomu agilnejšie a prenáša menej vibrácii do kabíny.


Cena základného modelu 730d začína na 87 600 €.


Zdroj: autonews

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 39 obrázkov