A práve ten by mohol mnohých zaujímať. BMW je už dlhšie terčom kritiky za veľmi pomalé a neochotné zmeny vnútri svojich áut. Kritika smeruje jednak k faktu, že zvnútra sa na seba jednotlivé typy podobajú až priveľmi a nejeden sa už vyjadril aj na margo zastaralosti niektorých jeho častí. Osobne s týmito názormi celkom nesúhlasím, či presnejšie, nepopieram, čo tvrdia, no nevadí mi ako to je. BMW je celé generácie známe mimoriadne špičkovo zvládnutou ergonómiou a logicky rozmiestnenými prvkami ovládania. Osobne mi v tomto ohromne vyhovujú a zásadné zmeny v tomto smere preto neočakávam. Zásadne sa však zmení prístup k použitým materiálom vnútri špičkových BMW. Rovnako ako pri BMW radu 7 sa aj tu rozhodli zásadne viac použiť leštený, či brúsený hliník. Vlastne zvnútra vyzerá nová päťka takmer na nerozoznanie s BMW radu 7 G11.
Pre porovnanie, takto vyzerá nová sedmička G11 vnútri. Je takmer isté, že nová päťka G30 bude na pohľad na nerozoznanie.
Faktom však je, že obrázky novej generácie BMW radu 5 G30 ukazujú väčší skok v tvarovaní a použitých materiáloch vnútri. Zásadne iný tvar než doposiaľ má joystick - ovládač automatickej prevodovky. To aj preto, lebo novinka vraj ponúkne aj 9-stupňový automat. Ten dostane aj funkciu Proactive Drive Assistant, ktorá na základe vyhodnotenia premávky dokáže predvídať napríklad aj predbiehací manéver. Aby bolo predbiehanie efektívnejšie, kratšie a bezpečnejšie, PDA podradí na potrebný prevod skôr než vodič použije funkciu KickDown. Zo začiatku bude v ponuke pre viaceré verzie aj osvedčená 8-stupňová prevodovka ZF a pre najslabšie verzie dokonca nie je vylúčený ani 6-stupňový manuál.
Osobne ma pre BMW netypicky rozsiahle použitie lešteného hliníka na stredovej konzole prekvapuje. Nie len v oblasti okolo radiacej páky a ovládača iDrive, ale aj o "poschodie" vyššie v miestach ovládania vetrania/klimatizácie a dokonca ja na volante. Pravdupovediac, ak by ste si zakryli pohľad na budíky podložené LCD, asi by ste ani neverili, že sa pozeráte do BMW. No určite si na to v priebehu najbližšej doby dobre a rýchlo zvykneme.
Testovacie prototypy sa celkom voľne premávajú po verejnosti nie len v USA. Tieto obrázky pochádzajú zo štátu Virginia v USA.
Zvonku toho pre kamufláž veľa nevidno. Je zrejmé, že nová 5-ka bude mať znova o triedu väčšie ľadviny, ktoré akoby vybrali z radu 7 predošlej generácie. Proporčne sa však nič zásadne nezmenilo, v tomto smere našlo BMW pre začiatok 21. storočia optimum v podobe aktuálnej gerenácie F10.
Nové BMW radu 5 bude mať svetovú premiéru budúci rok, no z týchto obrázkov je zrejmé, že testovacie prototypy sú už v záverečných fázach vývoja a na autách sa dolaďujú len detaily. Do predaja príde koncom budúceho roka, takže autosalónovú premiéru môžeme očakávať v septembri v Paríži 2016. Ako sa stáva pravidlom, ani 7. generácia nebude výnimkou a hneď od začiatku bude k dispozícii aj vo verzii touring (na rozdiel od aktuálnej generácie F10, kde sa na kombík čakalo pol roka).
Generácia G30 má byť v priemere o 80 až o 150 kg ľahšia než aktuálna verzia, vďaka rozsiahlemu použitiu horčíka, hliníka a uhlíkových vlákien. To je naozaj slušný výsledok, keďže je zrejmé, že v oblasti výbavy bude novinka o skok ďalej. Nové BMW radu 5 G30 stojí na novej platforme CLAR (Claster Architecture) známej z BMW radu 7 G11. Na tejto platforme vzniknú všetky základné onroad typy BMW blízkej doby - rad 3, 5, 6 a 7. Na rozdiel od sedmičky sa však šušká, že nová 5-ka už motory V8 nedostane. Naopak, ponuku 4-valcov a radových 6-valcov doplnia pre základné verzie 3-valce. Samozrejmé je, že všetky verzie, benzínové aj naftové, budú len prepĺňané. V BMW sa už dávnejšie rozhodli tvoriť spaľovacie motory s objemom valca 500 ccm, rovnako pre benzínové aj naftové verzie. Tie majú zdieľať až 60% spoločných dielcov, čo zásadne zjednoduší a zlacní ich výrobu. V ponuke sú už dnes 1,5 litrové 3-valce, 2,0 litrové 4-valce a 3,0 litrové radové 6-valce z ktorých vznikajú zážihové aj vznetové verzie.
Základné verzie dostanú 3-valcové motory pre 518i. V prípade nafty to bude trojvalec 518d s výkonom 150 k. Dvojlitre budú poháňať verzie 520i a 528i (272 k) a 520d a 525d (231 k). V ponuke majú byť až tri verzie plug-in hybridov, niektoré ponúknu aj indukčné nabíjanie. 6-valcové benzínové verzie s radovým 3-litrom budú mať označenie 530i s výkonom 333 k a 540i pre rovnaký motor vyladený na 375 k. Naftové verzie prídu s rovnakou základnou konfiguráciou motora v modeloch 530d s výkonom 286 k, 535d s motorom vyladeným na 333 k a s vrcholnou verziou M550d so 400 k. Šepká sa dokonca, že aktuálna triturbo verzia M Performance dostane ešte jedno turbodúchadlo, vďaka ktorému nie len stúpne výkon o 20 k z aktuálnych 380 k, no vraj má priniesť zreteľnú úsporu paliva...
Testovanie ani v tomto prípade nemohlo obísť najťažší okruh sveta - Nurburgring
Podľa toho, či bude mať BMW radu 5 G30 pod kapotou 4-valec, alebo 6-valec použijú pri jeho stavbe prednú nápravu buď z BMW radu 3, alebo z BMW radu 7. Nové BMW radu 5 G30 majú pre potreby Európy montovať aj vo fabrike Magna v Grazi (Rakúsko) a v domovskej fabrike v Dingolfingu v Nemecku. Práve ukončenie výroby Mini Coutryman R60 a Paceman vytvorili v Grazi dostatočné kapacity pre produkciu 50 - 70 tisíc päťiek ročne.