Najšportovejší variant triedy C bude v predaji od decembra 2015. To, že vyzerá športovejšie, hlavne z profilu, má reálny základ. Voči predchodcovi je totiž až o 95 mm dlhší. 80 mm z toho sa týka zväčšenia rázvoru náprav. No nie primárne v prospech miesta vnútri, ale pre lepšie uloženie motora viac k stredu auta, či lepšie rozloženie hmotosti medzi nápravy. Predĺženie rázvoru sa totiž 60 milimetrami týka časti medzi prednou nápravou a prepážkou medzi motorom a interiérom. To dáva vzhľadu kupé vďaka dlhšej kapote ešte dynamickejší vzhlad a upozorňuje, že sa jedná primárne o auto s pohonom zadných kolies. Vysoký pontón, bezrámové okná dverí, samostatne stojace spätné zrkadlá a aj o 15 mm nižšia svetlá výška športový štýl elegantnej karosérie ešte viac umocňujú. Spolu so základným obutím, ktoré je pre tento model od 17" diskov kolies. Na opačnom konci spektra ponuky budú príplatkové 20" disky.
Interiér - štedrý, dynamický, jedinečný a priestrannejší
Vnútri je Mercedes C coupé typickým moderným Mercedesom. Má svoju filozofiu, v ktorej kombinuje inteligentné riešenia, ergonómiu a emóciu do krásneho celku. Vzdialene stavia na základoch štruktúry Mercedesu triedy S, ktorého vnútro v roku 2013 v USA vyhlásili za najkrajší interiér sveta. Nová generácia C Coupé je o 40 mm širšia než predchodca, čo sa odráža najmä na vnútornom priestore a zvonku robí auto na ceste solídnejším. Má viac miesta v oblasti ramien, lakťov a aj nad hlavami všetkých 4 cestujúcich.
Podvozok ponúka 3 typy pruženia
Nová 4 prvková predná náprava so samostatne stojacimi tlmičmi od pružín znižuje hluk kolies od cesty, vibrácie, ktoré prenáša do karosérie a zabezpečuje lepšie držanie stopy a agilitu. Jej kinematika prináša v zákrutách lepšie postavenie pneumatiky voči ceste a prenos väčších bočných síl. Výsledkom je citlivejší a presnejší vnem pohybov z volantu a teda športovejší a priamejší kontakt vodiča s autom. Zadná 5 prvková náprava má skvelú smerovú stabilitu. K dispozícii budú dva varianty klasického pruženia, aktívny pružiaci systém zameraný viac na komfort - Agility Control a Sport suspension s tuhšími pružinami a tlmičmi so športovým systémom riadenia Sports Direct Steer. Ďalšou možnosťou bude známe a skvelé vzduchové pruženie AirMatic na oboch nápravách.
Vzduchové pruženie AirMatic (dostupné aj v sedane a kombi triedy C) prináša do kategórie strednej triedy novú úroveň odhlučnenia a odizolovania interiéru od nerovnosti cesty. Je riadené plne elektronicky a prináša tri základné prednastavené jazdné módy zamerané na športovú, komfortnú alebo eko jazdu. Vodič má na AirMaticu na výber z 5 módov vďaka ovládaču, ktorý Mercedes volá Dynamic Select. Na výber sú ECO, Comfort, Sport, Sport+ a Individual. V týchto režimoch sa totiž zďaleka nemení len nastavenie tuhosti pruženia, ale aj mnohé iné členy, ktoré ovlyvňujú jazdu.
Živšie a efektívnejšie motory
Primárne budú pod kapotou 4-valce, naftové aj benzínové. Spolu ich je v ponuke 6. Každý spĺňa prísnu emisnú normu Euro6 a je vybavený systémom štart/stop. Vraj pijú až o 20% menej ako rovnako označované motory v predošlej generácii.
Benzínové verzie sú v ponuke 4. Základom je prepĺňaná 1,6ka C180 s výkonom 115 kW (156 k). Ďalej tri dvojlitre turbo s výkonmi od 135 kW (184 k) pre C200 cez C250 s výkonom 155 kW (211 k) až po C300 s výkonom 180 kW (245 k). Už dnes je zrejmé, že top verziou aj v tomto prípade bude C63 AMG so 4 litrovým biturbo motorom V8. Naftové štvorvalce dostane C Coupé dva, C220 CDI s výkonom 125 kW (170 k) a C250 CDI s biturbo technikou a max. výkonom 150 kW (204 k). Oba sú už vybavené selektívnou katalickou redukciou SCR.
Aerodynamika
Mercedes stále tvrdí, že prakticky v každej triede ponúka autá s najlepšími aerodynamickými vlastnosťami v oblasti koeficientu odporu vzduchu a efektivity. Nezávisý test na modeli CLA sedan ukázal, že to nie je pravda, ale povedzme, že patria medzi to najlepšie. Nové C Coupé má vraj najlepší koeficient odporu vzduchu Cd 0,26. To prináša výhodu pri každej jazde tempom vyšším než 70 km/h. Nad touto rýchlosťou je totiž odpor vzduchu najväčším spomedzi všetkých ostatných odporov a je dokonca väčší než všetky ostatné jazdné odpory dovedna.
Poloautomatické riadenie a asistenti vodiča pre zvýšenie komfortu z jazdy
Vďaka Mercedes-Benz intelligent drive conceptu má Coupé viacero bezpečnostných a asistenčných systémov, ktoré robia jazdu jednoduchšou. ATTENTION ASSIST s nastaviteľnou citlivosťou upozornenia na ospalosť, či nepozornosť je tiež súčasťou sériovej výbavy. Ďalším prvkom je systém COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, ktorý funguje od rýchlosti 7 km/h a okrem varovania pred nárazom automaticky vozidlo intenzívne zastaví až do rýchlosti 200 km/h, ak na varovanie vodič nereaguje. Do rýchlosti 50 km/h reaguje dokonca aj na stojace vozidlá, čím značne znižuje riziko búračiek v zápchach. Za príplatok sú k dispozícii ďalšie pokrokové systémy aktívnej bezpečnosti: Distronic plus s asistentom riadenia a funkciou Stop and Go. Ide o prispôsobivý tempomat, ktorý prispôsobuje rýchlosť auta pomalšej premávke pred vami. Je nastavený tak, aby pracoval v rozpätí od pokoja do 200 km/h. Je schopný auto čiastočne riadiť a držať v jazdnom pruhu a do rýchlosti 130 km/h sleduje auto pred sebou jazdou nie len v zápche, ale aj na miestach, kde nie sú celkom zrejmé a viditeľné všetky čiary na ceste.
Systém BAS plus - Brake Asssist System zaznamená nečakané prekážky v priečnom smere na smer jazdy a spolu s varovaním aj krízovo brzdí, ak to neurobí vodič včas. Súčasťou je Pre-Safe systém, ktorý rozozná nebezpečenstvo stretu s chodcom v rýchlostiach do 50 km/h a zásadne znižuje následky nárazu v rýchlostiach do 72 km/h. V plynúcej premávke Pre-Safe brake ponúka podporu vodičovi v krízovom brzdení v rozpätí 7 - 200 km/h. Tento systém zároveň znižuje riziká a dôsledky nárazu zozadu. Okrem prudkého blikania zadnými brzdovými svetlami pre vzbudenie pozornosti vodiča za vami systém pripraví auto na zadný náraz pritiahnutím bezpečnostných pásov všetkých obsadených sedadiel a podržaním plne aktívnych bŕzd pre zamedzenie posunu vozidla po náraze vpred. Tým znižuje riziko ďaších zranení posádky a poškodenia aj prednej časti vozida a auta vpredu.
Súčasťou výbavy je aj systém samočinného parkovania Active Parking Assist, ktorý zvláda pozdĺžne aj priečne zaparkovanie, kamery s rozhľadom okolo vozida v kompletnom kruhu 360° s možnosťou vtáčej perspektívy pohľadu na auto a prekážky okolo. Samozrejmosťou sú systémy čítania dopravných značiek, ktoré v kombinácii s navigáciou lepšie varujú vodiča na správnu cestu, presnejšie varujú pred zlým odbočením, či na miesta so zákazom predbiehania. Skvelým pomocníkom do tmy sú adaptívne automatické diaľkové svetlá Adaptive High Beam Assist Plus, ktoré sa takmer permanentým použitím diaľkových svetiel mimo obce bez oslňovania premávky postarajú o skvelý rozhľad vodiča.
Klimatizácia ovládaná navigáciou
Rovnako ako v sedane a kombi, aj v kupé spolupracuje klimatiácia s navigáciou, vďaka ktorej má info o prichádzajúcom tuneli. Vďaka tomu automaticky prepne na vnútornú cirkuláciu vzduchu v interiéri a sama ho otvorí po vyjdení z tunela.