Viedenské výstavisko v dňoch od 26. do 27. apríla hostilo výrobcov pohonných jednotiek, ktorí sem priviezli zaujímavé technické riešenia. Pozrime sa najprv na značku Volkswagen, ktorá aj napriek škandálu s Dieselgate na diesel ako taký úplne nezanevrela.
Diesel a Volkswagen tak skoro spolu neskončia, dôkazom je nový hybridný systém.
Práve vo Viedni predstavili mild-hybridný systém zložený z 2,0 TDI (EA288) a elektromotoru, teda podobné riešenie, ako na výstavisku v Ženeve predstavil Mercedes-Benz. Na začiatku bude systém pracovať s 12 V štartér/generátorom spojeným s motorom cez remeň a lítium-iónovým akumulátorom. Nie je vylúčený ani plug-in hybridný systém.
Hybridný systém nájdeme v budúcnosti pod kapotou VW aj v spojení dieselu a elektromotoru.
K dispozícii bude vo výkonových variantov od 100 kW (136 k) do 150 kW (204 k). Vznetový motor by mal vypúšťať o 10 g/km menej emisií oxidu uhličitého. Prvá implementácia je naplánovaná pod kapotu Audi. VW tak s dieselom očividne neskončil a nechystá sa ho úplne vyradiť z ponuky.
Automobilka tiež priblížila niekoľko informácií o pripravovanom Golfe ôsmej generácie. Ten bude ako prvý z rodiny VW využívať 48 V elektrický systém, čo priblíži hybridnú techniku väčšiemu okruhu zákazníkov.
Štartér-generátor je spojený s motorom cez remeň.
Poslednou novinkou VW je určite upravený nový motor 1,5 TSI generácie EA211 na spaľovanie CNG. Takto upravený motor má označenie 1,5 TGI a základom je slabšia verzia tohto motora. V prevádzke na CNG bude dosahovať 96 kW (130 k) a 200 Nm, využije tiež Millerov spaľovací cyklus. V Golfe s DSG prevodovkou by mal mať dojazd na CNG 490 km a priemernú spotrebu 3,5 kg/100 km. Jeho výroba by mala odštartovať už tento rok. Čo hovoríte na novinky vy? Obzvlášť hybridný systém so vznetovým motorom je jasný dôkaz toho, že VW nad naftou ešte nezlomil palicu.
Zdroj foto: VW
Hybridné sústavy budú v budúcnosti omnoho viac rozšírené, ako dnes.