Takto som si vždy predstavoval konzervatívny dizajn.
V reči čísel Sorento narástlo o 95 mm na 4780 mm. Okrem toho ho výrobca znížil o 15 mm na 1685 mm. Rázvor má po novom hodnotu 2780 mm, čo znamená, že je väčší o 80 mm.
V prednej časti môže zaujať pomerne veľká mriežka chladiča s trojrozmerným diamantovým vzorom. Automobilka tejto partii hovorí „tigrí nos“. Bočná časť vozidla dostala veľmi jednoduché tvary spolu s dozadu mierne stúpajúcou líniou okien. Pri pohľade fotografiu zadnej časti mám silné déjà vu. Nepripomínajú vám zadné svetlá, najmä ich grafika, niektorý z typov značky VW? Kia sa však stavila na istotu a žiadne dizajnové výstrelky sa nekonajú. Mierne dynamické línie predchádzajúcej generácie sú preč.
Za dizajn je hlavne zodpovedné kórejské centrum nachádzajúce sa v meste Namyang. Pri tvorbe SUV sa podieľali aj ľudia z centier vo Frankfurte a v Kalifornii. Tvorcovia sa údajne inšpirovali aj konceptom Kia Cross GT, ktorý v roku 2013 debutoval na autosalóne v Chicagu.
Oficiálne zábery v mojom prípade schladili optimizmus, ktorý priniesli prvé náčrty. Tigrí nos a svetlá, ktoré sme už niekde videli, situáciu zachrániť nedokážu.
Možno svetlá pripomínajú VW len mne. Opravte ma ak sa mýlim.
"Aj keď sme zachovali dobré meno modelu, založené na obrovskom úspechu predchádzajúcej generácie, úplne nová Kia Sorento je kompletne prepracovaná a veríme, že svojich zákazníkov prekvapí jej starostlivo aktualizovaný štýl, množstvo nových komfortných a bezpečnostných technológií, ako aj lepší priestor interiéru, jazdný komfort a pocit luxusu," povedal viceprezident pre zahraničný marketing Kia Motors Corporation, Soon-Nam Lee.
Ponuku motorov automobilka zatiaľ nezverejnila. Môžeme však očakávať, že pohon zabezpečí dvojica preplňovaných naftových pohonných jednotiek s objemami 2,0 a 2,2 litra. Z benzínových motorov by mohol byť na výber 2,4 litrový štvorvalec a 3,3 litrový šesťvalec. Podľa všetkého sa dočkáme aj hybridnej verzie.
Zdroj: tlačová správa
Prečítajte si aj: Kia nás nechala nahliadnuť do interiéru nového Sorenta