Mozu sa snazit ako chcu, ak budu elektricke auta raz tak drahe ako spalovacie a v tom najlepsom si zachovaju polovicny dojazd oproti spalovacim vozidlam, nik im ich kupovat okrem par vyjasenych jedincov nebude...
Aktualne mam v pamäti cerstvy priklad majitela Hyundai IONIQ, nechal sa nahovorit/nanutit na jeho kupu, dali mu dole -7000€(z 59 000 na 52000), vysledok? Bohuje a nadava ze mu svojim dojazdom vystaci tam a spät z krajskeho do najblizsieho krajskeho mesta a smitec, ani sa len neodvazi ist s nim do Kosic, rovno nasada do svojho diesloveho Hyundai SantaFe, ano, ma to bohovske zrychlenie a v aute je ticho to aj ja uznavam, to udava za plus rovnako aj on, otvorene ale povedal ze za cenu toho IONIQ mohol mat v plnke nove Santa Fe alebo dva zanovne cize ojazdene.
Volkswagen tak ako mnoho inych este rad uvedie spalovacie vozidla aj po roku 2035, EU tu totiz nebude navzdy a zasoby medi a litia nie su na planete nekonecne, naviac dnes su kazdy rok umelo vyvolane vselijake cenove kauzy tak ako boli okolo vajicok, oleja, elektrickej energie, plynu, nehnutelnosti...
Ja sa o buducnost spalovacich aut nebojim, na planete Zem ich dnes jazdi cca. 1,4 miliardy, su zabehnute a dalsie na skladoch, ako sa budu nepredajne elektricenky kopit v tisicoch na skladoch a zapadat prachom tak ako sa kopili v pripade uz dnes zmienovaneho Volkswagenu v USA ked bola na pretrase afera dieselgate, vtedy sa ospravedlnoval a platil..., tak sa bude aj po roku 2035 zakaznikom znova, ja som to povedal uz davno a poviem to aj dnes, dokym nebude mat elektromobil na sebe navesene fotovoltaicke clanky ktore ho kazdy den pekne dobiju na dalsi najazd v rozmedzi 30 - 70 kilometrov, je to pre mna nepripustne vozidlo(!), uz len dobyvanie nerastov a ich vyroba nam dokonale zasiera prostredie odpadom, neviem preco by som mal byt v pripade elektromobilu cisto odkazany na elektricku energiu vyrabanu v tom zelenom Nemecku z cierneho a hnedeho uhlia...
@VreckoveDaj si prechádzku v parku, oddýchni si a prestaň rozmýšľať nad tým, čo aj tak nevieš ovplyvniť. Máš v tom kopu protirečení a celkovo vidno, ako máš nervy na dranc. Toto nie je cesta, ako niečo dosiahnuť, leda tak infarkt. V dobrom ti odporúčam, daj si pauzu, skús sa venovať niečomu úplne inému a zistíš, že život má aj iné stránky a svet sa netočí iba okolo dojazdu auta.
@R. BenčíkSvet sa toci okolo inych veci ako aj sloboda, o ktoru postupne prichadzame. Ked su elektricke auta super, preco si europoslanci, uradnici a ina pakaz neschvalili, ze od roku 2025 napriklad budu cestovat len elektroautami, vlakmi a lietadlami s neutralnymi palivami? A ze ked ich niekto nacapa, pridu okamzite o funkciu a dochodky. Pravda je taka, ze oni budu pouzivat spalovacie auta aj davno po roku 2035 lebo na nich sa budu vztahovat vynimky a tak budu buzerovat ako stredoveka slachta ludi a nic viac.
@VreckoveHmm... Mam Hyundai Ioniq z roku 2016 s s najmenšou batériou 28kWh a cesta z BA do Košíc bola s 2 zastávkami po 20min. Prečo bola vlastníkovi Ioniq 5 so 77kWh batériou (tipujem podľa ceny) tak náročné ísť do Košíc?
Aj podľa Better route planner je to na 1 zastávku na nabitie na 20min alebo 2 po 9min.
@Michal1993Ako je to s vašimi elektro-nabíjacími zastávkami? Udávaš čas 20min, alebo 9min. To je ale čistý nabíjací nabíjací čas, nie? Reálny je niekde inde, alebo sa mýlim? Musíš zísť z dialnice, alebo cesty, nájsť nabíjací stojan, zaparkovať, zapojiť kábel, navoliť nabíjanie, už len to čosi trvá. Aj keď len zídeš z dialnice na diaľničnú pumpu, čo je najmenšia možná vzdialenosť, tak to čosi trvá a to si ešte nabíjať nezačal. Podobný postup platí aj po skončení nabíjania. Časová strata bude, podľa mňa, o dosť väčšia než vy električkári optimisticky udávate. Keby sa zarátal celý čas a prejdené kilometre pri hľadaní lacných nabíjačiek...? A prirátal k pracovnej dobe...
Podobné to bude s dojazdom električiek. Ten sa udáva na nulu, na nula kilometrov, alebo sa mýlim? Otázka, kto tak riskuje a jazdí s autom do nuly? Taká jazda nieje bezpečná a ani zdravá, to je pre šoféra o nervy.
@JanoNRKeď už sa chytáš takýchto slamiek, ako by povedal realita, tak to mám dosť. To vlastne hovoríš, že tie elektromobily sú vynikajúce, až na tie dve minútky času, čo potrebuješ zapojiť a odpojiť kábel. Mimochodom Tesla to má zariadené tak, že kábel iba vopcháš do zásuvky a sama zabezpečí komunikáciu s nabíjačkou, aj začne nabíjať, takže z toho dôvodu je tam strata času 0,0.
@AchnatonPozerám sa na februárové čísla JATO o predajoch v EÚ a na prvej pozícii je Tesla Model Y pred Daciou.
https://www.jato.com/electric-cars-drive-growth-in-february-with-tesla-model-y-taking...
V marci tam opäť bude Tesla na 1. mieste
@Michal1993Pamätáš si časy, keď ti začal rást v puberte pohlavný úd? Možno si aj povedal, ak to pojde takto v 20 rokoch ho budeš mať polmetrový. A zrazu rast sa spomalil a nakoniec sa zastavil. Obdobné môžme očakávať aj s predajmi elektra. Raz sa trh nasýti, otázka je kedy to bude. Môže to byť 20% ale aj 100%. Podľa mňa 30 sa ťažko prekoná.