Stačí investovať a získať si tie suroviny. Ale nebolo by na odmeny na nejakú dobu :D https://www.topspeed.sk/novinky/odmeny-carlosa-tavaresa-povazuje-francuzsky-prezident...
@rvPríklad si môže vziať napr. od Tesly
Lítium: https://electrek.co/2023/02/20/tesla-buying-lithium-miner-report
Nikel: https://fortune.com/2022/08/11/tesla-elon-musk-nickel-indonesia-deal-jokowi-tsingshan...
@Michal1993Sadnúť si na vlnu hype-u a klamať svet, že zachraňujem planétu, pritom sa nenormálne nabaliť, dokáže iba Musk. Stellantisu nič iné neostáva, než vyrábať autá. Cenovo dostupné, ktoré ťa zoberú z A do B. Samozrejme sa môžem mýliť, ale legislatívny zákaz stroskotal, čiže výrobcovia eleltra budú musieť nájsť iný spôsob, ako predať svoj produkt klientele, ktorá ich teraz odmieta ( cca 90% zákazníkov) Tavares volá po tom, aby elektromobilita bola dostupná aj pre jeho zákazníkov. Napríklad tí, ktorí si dnes kúpia Citroen, či Daciu.
@To ozajŠermuješ s číslami ako sa ti zachce. Jedna blbosť za druhou. Nechám bokom, či zachraňuje planétu, ale legislatívny zákaz nestroskotal, zostáva v platnosti, iba tam doplnili výnimku pre syntetické palivá. Či 90% odmieta elektro si odkiaľ zobral? Práve naopak 90% chce elektro, ibaže naň momentálne nemá. Spaľovacích áut sa v Európe v roku 2021 predalo 58% a v roku 2022 51%. Záujem o spaľovacie klesá a záujem o elektromobily stúpa, lebo tých sa predalo 10% v roku 2021 a v roku 2022 sa predalo 14%. Medzitým boli hybridy, plug-in hybridy. Ale záujem o elektromobily rastie. Tých svojich 90% si si vycucal z prsta. A Tavares iba rozdúchava vášne, netuším prečo to robí, najskôr mu to poradil nejaký PR manažér, ktorý si myslí, že takto dostanú do povedomia značku Stellantis a budú vedieť podporiť predaj dcérskych spoločností. Či to má nejaký zmysel sa uvidí pri budúcoročných predajoch.
@..-..Hlboko sa ospravedlňujem, takže uveďme veci na správnu mieru. V roku 2021 odmietalo elektro 91% zákazníkov. V roku 2022 to bolo iba 86% ( predtým než ma obviníš z cucania, 14% podiel elektra si uviedol Ty). Je jedno, čo by dotyčný zákazník prial, hlasuje s penaženkou a veru iba 14% si kúpilo elektromobil. Síce je to pekný pokrok, to treba uznať.
Čo sa týka "zákazu", syntetický a rafinovaný benzín je vonkoncom len benzín. Spaľovať sa bude v rovnakom motore. Aké budú požiadavky na e fuel, to sa uvidí.( to je alfa-omega avizovaného zákazu) Rovnako aj to, že čo bude stáť e-fuel a elektrina.
@..-..dvojbodkový inému vyčíta, že šermuje číslami a potom sa sám začne oháňať ciferným ozembuchom: "vraj 90% zákazníkov ich chce". Radšej sa ho nebudem pýtať odkial to číslo zobral, v lepšom prípade bude vytiahnuté z brucha, v tom horšom z pokračujúceho čreva.
EÚ má presný, politický časový plán, ktorý automobilkám nariaďuje zásadnú zmenu výroby a zákaz spaľovacích motorov. Relevantných námietok z priemyslu, že nieje dosť surovín je veľa. Ja by som čakal, že EÚ to rieši. Práve teraz by som očakával dobré správy, že v EÚ sa otvorila lithiová baňa a fabrika na spracovanie tohto produktu. Že sa v krátkej dobe bude otvárať ďalšia baňa a fabrika a podobne to bude s meďou, že EÚ nespí, nečaká a podporuje vlastnú produkciu surovín. Že sa dočasne pozastavujú eurofondy na stavanie nových rozhľadní a golfových ihrísk a začína sa podporovať domáca ťažba surovín.
Lenže, to sa nestane, lebo by tam hneď nabehla protestujúca Gréta a určite by sa tam niekto prilepil. Takže nám zostáva jediné riešenie, Stelantis a iné automobilky budú baterky kupovať na Alibabe a dvojbodkovaný nás bude po hlavách mlátiť číselným ozembuchom dokial nám 90 percentnú podporu nenamláti do mozgu.
@JanoNR"Viac ako 50 % motoristov na celom svete tvrdí, že chce, aby ich ďalšie auto bolo elektrické." - je uvedené v článku o Toyote. "To ozaj" ale písal o klientele, ktorá odmieta elektromobily, takže ak 50% si chce ďaľšie auto kúpiť elektrické, potom týchto 50% nemôže odmietať elektromobily. A tých zvyšných 50% sa môže chcieť voziť v spaľovacom, alebo nejakej forme hybridu, ale to neznamená, že odmietajú elektromobily. Veľa ľudí, medziiným aj tunajší redaktori, tvrdia, že elektromobily sú dobré, len sú proti tomu, aby boli pretláčané násilnou cestou, násilnými nariadeniami EU. To je všetko, takže aj títo ľudia neodmietajú elektromobily. V skutočnosti, ak budeš chcieť nájsť človeka, ktorý odmieta elektromobily, tak sa nahľadáš. Takže ja namietam jeho vyjadrenie, že 90% ľudí odmieta elektromobily, lebo to nie je pravda. Aj ty sám si písal niečo v tom zmysle, že nech sa elektromobily presadia v slobodnej súťaži (ak si dobre pamätám), takže ani ty neodmietaš elektromobily. To slovo "odmietajú" je kľúčové a to použil nesprávne. To je všetko.
@..-..Je dolezite chapat aj to, ci sa slovo elektromobil pouzje na pomenovanie dopravneho prostriedku, alebo na pomenovanie politickej agendy. V tomto ponimani aj ja odmietam elektromobily. A to aj napriek tomu, ze na jednom jazdim...
@..-..https://www.topspeed.sk/novinky/novy-prieskum-je-facka-do-tvare-elektrickej-mobility-...
@..-..Áno je to v článku o TOYOTE , ale to je tvrdenie nejakých aktivistov. Nezaznamenal som žiadnu anketu týkajúcu sa elektromobilov. Takže nepodložené tvrdenia.
https://www.topspeed.sk/novinky/aktivistom-uz-nestaci-lepit-sa-k-asfaltu-prikazuju-to...
@JanoNR"jednoduchý problém" na nové elektrické autá chýbajú suroviny. O tom som písal.
Ako zareagovali tunajší zástancovia električiek? Problém ich nezaujíma, , len okolo seba mlátia číslami a dokazujú dokázané, že o električkách je rozhodnuté, EŪ o tom dávno rozhodla. Bez ohľadu na to či sú, alebo niesú dobré, či ich ludia chcú, alebo nechcú, či sú, alebo niesú lacné, elektromobily budú. Tunajší zástancovia električiek sú hlupáci, lebo vylamujú otvorené dvere. Už dávno vyhrali, električky budú.
Lenže nikto nevie kto a z čoho ich vyrobî, nikto nevie kde a z čoho ich nabije, nikto nevie kto a načom odvezie ľudí do práce a z práce, ktorý si električkou nenahradia spaľovák. Ale to sú len technické detailíky, ktoré električkárov, prilepencov a klima pošahancov nezaujímajú. Oni sú ako malý bohovia, povedia budiž elektrika a bude elektrika. Slnko zasvieti aj v noci, vietor zafúka v bezvetrí, zo zásuvky vyjde prúd aj keď je odpojená. Stelantis narazí na líthiovú žilu a prepustený automontážnici sa premenia na baníkov a začnú kopať baňu v Afrike, lebo v čistej a zelenej EÚ špinavú baňu nechceme.
@JanoNRLítia je v Európe dosť. V Srbsku sú pomerne bohaté ložiská lítia, niečo je aj v Čechách a na Slovensku južne od Lučenca a ešte sa nájdu ložiská aj inde. Srbsko urobilo dôležitý krok na vstup do EU, nedávno sa vzdalo nárokov na Kosovo, takže keď bude súčasťou EU, bude aj dostatok lítia v EU. Spoločnosti, ktoré ho vyťažia sa nájdu ľahko.
@To ozajÁno, zatiaľ.
A s tými 90% asi rátaš že ponuka ostane ( v tom prípade by som aj ja bol proti), čo je tiež nereálne.
Faktom ostáva že väčšina je za tento prechod práve preto že vieme že táto efektívnejšia technológia je aj lacnejšia (z pohľadu celkových nákladov) a má potenciál zvýšiť životnú úroveň.
Slamka v podobe nejakej lacnej Dacie/Citroenu (ktoré aj tak tvoria zanedbateľný podiel....úbohý Janík sa z toho snažil spraviť senzáciu, klamal o priemerných cenách nových áut a ich podieloch na predajoch a totálne zlyhal) na tom nič nemenia.
Trend je jasný a keby reálne 90% ľudí to odmietalo tak sa to nedeje.
https://www.tesla.com/ns_videos/Tesla-Master-Plan-Part-3.pdf
Prosím, tu je plán najväčšieho výrobcu batériových elektromobilov. Rešie veľa otázok ohľadne materiálov potrebných pre batérie. Prajem príjemné čítanie a analyzovanie na víkend.