Pre britský magazín Autocar to potvrdil šéf projektu Type R Hideki Kakinuma. Spolu s ďalšími zástupcami značky verí, že potešenie z jazdy je základom osobnej mobility, aj keď samozrejme ostáva realistom a uvedomuje si stále prísnejšie emisné normy, ktoré konvenčné športové autá postupne posielajú do minulosti. „Kvôli uhlíkovej neutralite a emisným predpisom, ktoré sú veľmi prísne, je veľmi ťažké uvažovať o takomto športovom modeli (ako je dnešný Type R) a v týchto hraniciach,“ tvrdí Kakinuma. Zároveň však dodáva, že „bez Type R nie je ani Honda.“
Type R s príchodom elektrifikácie nekončí
Honda si uvedomuje aktuálne prekážky spojené so športovými modelmi, ale vidí ich skôr ako výzvu a aj naďalej je odhodlaná ponúkať a priniesť ďalšie modely s označením Type R na trh. Navyše, podľa Kakinuma je ešte čas na predstavenie výkonného vozidla aj so spaľovacím motorom a uhlíkovú neutralitu je podľa neho možné dosiahnuť aj s konvenčným pohonom, čím jednoznačne narážal na syntetické palivá.
Japonci sa skrátka ešte nechcú vzdať tradičných motorov a podobne ako Toyota, aj Honda skúma nové možnosti a experimentuje so spaľovacími motormi na vodík. S najväčšou pravdepodobnosťou nás však napriek tomu čaká Type R s hybridným alebo čisto elektrickým pohonom. Kakinuma zároveň tvrdí, že to nemusí nevyhnutne znamenať krok vedľa a aj dané typy pohonu si môžu zaslúžiť tradičné športové označenie, ak budú zábavné.
Tento scenár je veľmi reálny aj s ohľadom na vyjadrenia technického poradcu Hondy Ko Yamamota, ktorý začiatkom roka nevylúčil plug-in hybridný Civic Type R založený na nedávno uvedenom modeli.
Zdroj: Autocar