Myslíte si, že elektromobilita je vzhľadom na uplynulý vývoj nezvratná cesta budúcnosti? Nie všetci sa na tom zhodnú a príkladom je Dacia, ktorej zástupcovia zjavne využijú každú príležitosť, kedy si môžu rypnúť do elektrických áut.
Ak to so znižovaním klimatických emisií myslíme vážne, „nadmerná hmotnosť by sa nemala akceptovať. To je filozofia, ktorú ukazujeme s modelom Spring vážiacim 975 kg a za ktorou budeme aj naďalej stáť,“ uviedol viceprezident Dacie zodpovedný za predaj, Xavier Martinet.
Vysokopostavený manažér Dacie vznáša obvinenia voči konkurencii: „Nedáva to zmysel. Je šialené dovoliť ľuďom postaviť dvoj- až trojtonové vozidlá, ktoré bude používať jeden človek a denne najazdia len niečo málo cez 50 km.“
Zbytočné či zbytočnejšie?
Rovnako ako pri mnohých iných modeloch od rumunskej automobilky, elektrická Dacia Spring má okresanú výbavu a automobilka „svedomito“ vyhodila všetko, čo považuje za zbytočné. Výsledkom sú autá, ktoré sú primárne cenovo dostupné, no zároveň takýto prístup uberá na komforte.
„Toto je auto, ktoré najazdí v priemere 40 km denne pri priemernej rýchlosti takmer 30 km/h. Nie je potrebná veľká, ťažká batéria a výkonný motor,“ reaguje Martinet.
Dodajme, že Spring Electric je zatiaľ jediným plne elektrickým vozidlom Dacie a pravdepodobne ním ešte nejaký čas zostane. Čo sa týka elektromobility, konkurenčné značky majú voči automobilke Dacia nepochybne náskok.
Ani Dacia pritom nedokáže ovplyvniť fakt, že nové autá so spaľovacími motormi od roku 2035 v EÚ končia. Hoci sa môže rumunskej automobilke jej marketingová stratégia „odmietania“ krátkodobo vyplatiť, dôležité bude sledovať čo sa stane v horizonte najbližších rokov a ako sa aj v Dacii zvládnu chtiac-nechtiac prispôsobiť novým pravidlám hry z Bruselu.
Zdroj: Giga.de