Limitované edície výnimočných sériových modelov sú pre automobilku BMW už tradíciou, mnohých tak v roku 2016 neprekvapilo, že niečo výnimočné BMW chystá aj v modelom rade športového BMW M4. Pre zberateľov a náročných zákazníkov fabrika pripravila 700-kusovú edíciu modelu BMW M4 GTS oslavujúceho 30. výročie legendárneho BMW M3 (v ponuke od roku 1986). A pozor, pre Európu bolo určených len 370 kusov, za cenu 146 200 eur.
Pod prednou kapotou mal trojlitrový šesťvalec s výkonom 368 kW (500 k), ktorý aj zásluhou krútiaceho momentu 600 Nm katapultoval M4 GTS z 0 na 100 km/h za 3,8 s. Z ríše snov je aj maximálna rýchlosť 305 km/h. Radový šesťvalec pritom využíva niekoľko zaujímavých technológií, medzi ktoré patrí aj vstrekovanie vody do spaľovacích priestorov. Vôbec, celé auto bolo konštrukčne prispôsobené skôr na naháňanie časov na okruhoch, no spĺňalo všetky predpisy potrebné na to, aby ste s ním mohli jazdiť aj v bežnej premávke.
Istý holandský majiteľ tohto auta však dokazuje, že nie všetci si BMW M4 GTS kúpili preto, aby ho následne na pár rokov zavreli do garáže a chránili pred nepriazňou počasia, či dotykmi okoloidúcich. Tento pán ho podľa svedkov používa každodenne do práce a za všednými povinnosťami. Nízka svetlá výška vynútená aerodynamikou a okruhovým používaním sa však v bežnej premávke na rozbitých cestách ukazuje ako limitujúci faktor.
„Pracovné“ BMW M4 GTS má preto značne zničenú spodnú hranu predného karbónového spojlera (na hornej fotografii). Bez ujmy určite nezostanú ani exkluzívne disky kolies obuté do pneumatík s rozmermi 265/35 R 19 vpredu a 285/30 R 20 vzadu. Ako sa však zdá, jeho majiteľa takýto detail nerozčuľuje a rozhodne nie je dôvodom, prečo by nemal vzácne BMW používať na dochádzanie do práce. Otvorene však treba povedať, že ani takéto poškodenie neznamená, že by sa cena limitovanej edície M4 GTS čo i len priblížila bežným sériovým BMW M4.