Je vám ľúto, že definitívne končí zvučný desaťvalcový atmosférický agregát a s ním i Lamborghini Huracán? Po zverejnení oficiálnych fotografií „downsizingového“ motora nástupcu a prvých informácií o jeho parametroch pripúšťame, že nám ani veľmi nie.

Chystaný konkurent Ferrari 296 GTB, ktorý bude predstavený v auguste a na trh sa dostane ešte pred koncom tohto roka, totiž dostane plug-in hybrid snov.

Druhá 4.0 V8 biturbo

Základom pohonu sa stane štvorlitrový vidlicový osemvalec s dvojicou turbodúchadiel, nenechajte sa ale zmýliť, s 4.0 V8 montovaným do Lamborghini Urus, rôznych Porsche, Bentley či Audi nemá nič spoločné.

Ide o kompletne novú pohonnú jednotku s výkonom 800 koní a krútiacim momentom 730 newtonmetrov, ktorá tak hravo prekoná aj najsilnejšie verzie Huracánu s motorom 5.2 V10 naladeným na 640 koní a 565 Nm. Nejde však len o prosté navýšenie dostupnej sily. Lamborghini hovorí, že nový motor dostal plochý kľukový hriadeľ a obmedzovač bude mať na hranici 10 000 otáčok za minútu.

Automobilka k tomu dodáva, že ide o číslo „bežne vyhradené pre pretekárske motory“, s čím sa nedá nesúhlasiť, pretože existuje len hŕstka malosériových áut, ktorá dokáže niečo podobné, respektíve nechá sa vytočiť ešte viac – napríklad Mercedes-AMG One, GMA T.50 Gordona Murraya či Aston Martin Valkyrie.

Rozdiel je samozrejme v tom, že nástupca Huracánu (pravdepodobne nazvaný Temerario) nebude niekoľkomiliónový „hyperšport“, ale ešte relatívne dostupný automobil v hierarchii Lamborghini umiestnený pod dvanásťvalcovým Revueltom.

Podobne ako vrcholné Lambo, aj novinka dostane doping v podobe elektromotorov. Jeden z nich, s axiálnym tokom energie, bude namontovaný priamo na V8 a poskytne dodatočných 150 koní a 300 newtonmetrov.

Aby to nebolo málo, prednú nápravu by podľa britského Autocaru mali poháňať ďalšie dva elektromotory, ako je tomu aj v prípade Revuelta. Celkový systémový výkon momentálne nepoznáme, ale mohlo by to byť až 900 alebo dokonca ešte viac koní.

Meno Temerario berte zatiaľ tiež s rezervou. Ide o označenie, ktoré si Lamborghini nechalo nedávno zaregistrovať na patentovom úrade, ale pochopiteľne to ešte neznamená, že sa na nástupcovi Huracánu skutočne objaví.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 7 obrázkov