10. Škoda Fabia
Škoda Fabia sa tento rok dočkala III. generácie. Po Octavii je druhým najpredávanejším modelom značky a nová generácia by mala v úspechu pokračovať. Pri pohľade na exteriér vidno, že Fabia je dospelejšia. Nie je taká úzka a vysoká ako minulá generácia, prikrčila sa k zemi a je aj širšia. Hmotnosť šla dole a najslabšia verzia váži 1 055 kg. Dizajn nie je taký nudný ako u predchodcu a pripomína solídneho koncernového súrodenca VW Polo. Pre náš, český a stredoeurópsky trh je to nie len pre značku, ale aj širokú motroristickú verejnosť dôležitý automobil. V EÚ azda niet krajiny, kde by ste ju nestretli každý deň... :)
9. Mini
Prvé Mini sa stalo predajným hitom, najmä vďaka svojím jazdným vlastnostiam pripomínajúcim motokáru a malým, šikovným rozmerom. Najnovší model nie je už dávno taký malý. S rozmermi 385 cm je o 80 cm dlhší, ako pôvodné Mini z r1959. V III. generácii nového MINI pribudla praktickejšia 5-dverová verzia, ktorá má o 7 cm viac. Z ponuky však zmiznú nasilu vytvorené predražené imidžovky, ktorým sme zásadné predaje nepredpovedali ako MINI Coupé a MINI Spider. Na tom, že tradičné 3dv. MINI sa predáva a v BMW ho nepokazili sa nič nemení. Stále skvelo vyzerá a má excelentné jazdné vlastnosti. K tomu všetkému ešte pridáva originalitu a dizajn, za ktorým sa otáčame...
8. Renault Twingo
Nové Twingo ponúka jedinečné riešenie pohonu a uloženie motora. Podobne ako Porsche 911 má zadný náhon a motor uložený nad zadnou nápravou. Má to jednu veľmi veľkú výhodu hlavne v meste, kam patrí. Nakoľko nie je nad prednou nápravou motor, dokážu sa predné kolesá natáčať až v 45° uhle a priemer otáčania je potom len 8,6 m. To znamená, že na širšej ceste sa otočí na jeden krát. Určite zaujme dizajnom a originálnym interiérom s množstvami chytrých riešení a rôznymi farebnými kombináciami. Pre Renault to bude jedno z kľúčových áut ponuky.
7. Nissan Qashqai
Naozaj ťažkú úlohu má pred sebou nový Nissan Qashqai. Úspech predchodcu bol veľký a za 7,5 roka existencie predali vyše 1,3 miliónov kusov. Novinka zaujme predovšetkým dynamickým dizajnom, o ktorom sa u minulej verzie hovoriť nedalo, dobrými jazdnými vlastnosťami, pohodlným podvozkom, zaujímavými prvkami výbavy, výkonnými a úspornými motormi. Toto všetko zabalené v dobre vyzerajúcom exteriéri spolu s priestranným a kvalitným interiérom, by mohlo nadviazať na úspech predchádzajúcej generácie.
6. Subaru WRX STI
Výkonný boxer motor, pohon všetkých kolies , manuálna prevodovka, prepracovaný systém podvozku a ostrý dizajn. Subaru napriek oficiálnej smrti úhlavného konkurenta Lancer EVO ostáva verné tradičnému receptu, ktorý urobil z tohto auta legendu. WRX STI nevsádza na štýl ani ohromujúcu maximálnu rýchlosť, ale na perfektné jazdné vlastnosti nie len na spevnených cestách a prepracovanú techniku. Dalo by sa povedať, že sériová verzia prináša niektoré prvky zo špeciálu na rally, vďaka ktorým sa stal automobil slávnym pre veľké množstvo úspechov. Takých je čím ďalej, tým menej a preto si v tomto rebríčku miesto zaslúži.
Tak to bola prvá polovica. V zajtrajšej päťke bude aj jeden automobil, ktorý sa po rokoch vrátil do segmentu. Aké sú vaše tipy na najdôležitejšie autá roka 2014?