1. Exteriér

 

Dizajnéri sa autu snažili dodať čo najdynamickejší tvar a využili na to všetky dostupné triky. Okrem aerodynamických tvarov (koeficient odporu vzduchu 0,285), pomáha aj zvažujúca sa línia strechy a prvky nalakované v čiernej farbe. Práve čierna farba SUV opticky zoštíhľuje. Dojem športového auta so sebou však priniesol akúsi schizofréniu. Väčšina SUV by totiž mala zvládať aspoň menší terén, avšak Mustang Mach E bude mať zrejme problém aj s tým. Batérie umiestnené v podlahe si vyžiadala zníženú svetlú výšku na 14,5 centimetra.

To je napríklad menej, ako malo Subaru WRX STI, ktoré vlastnil Jason. Rally legenda mala až 15 centimetrovú rezervu od zeme, aby ste si mohli dopriať aj jazdu mimo ciest. Nízka svetlá výška síce berie Mustangu Mach E využiteľnosť v rôznych prostrediach, avšak minimalizuje náklony karosérie. Jason tvrdí, že v ňom máte pocit ako v normálnom aute, ale hmotnosť 2 194 kg budete cítiť. Dizajn v sebe skrýva aj aktívne aerodynamické prvky. Dva otvory v spodnej časti sa prispôsobujú potrebám chladenia batérii. Ak chladenie nie je potrebné, sú zavreté na zníženie odporu vzduchu.

2. Klávesnica miesto kľúča

 

Výborná vychytávka ako vystrihnutá zo sci-fi filmu. Na B stĺpiku nájdete klávesnicu, ktorá nahrádza kľúč. Auto tak otvoríte iba za pomoci kódu. Tento systém pritom nie je nový. Ford ho ponúka už od roku 1980! Samozrejme, Mustang Mach E môžete odomykať kľúčom, ale aj pomocou mobilnej aplikácie, cez ktorú môžete nastaviť vnútornú teplotu alebo otvoriť kufor. Klávesnica je výborný pomocník v prípade, ak sa vyberiete na pláž (u nás jazero) a nechcete svoje cennosti nechať pohodené na deke. Jednoducho ich môžete zamknúť v aute, ako v trezore.

3. Výnimočné dvere

 

Ako takmer každý elektromobil, aj Mustang Mach E musí mať niečo, čím absolútne dopletie majiteľa bežného auta. V tomto prípade to je rovno otváranie dverí. Tu nenájdeme ani len vyskakovacie madlá dverí. Jednoducho stlačíte tlačidlo na B stĺpiku dverí a zatiahnete za maličké madlo.

Problém je, že kľučka sa nachádza iba na prednom páre dverí. Cestujúcim vzadu sa môže pomerne jednoducho stať, že si privrú prsty. Takisto treba myslieť na to, že tlačidlá je nutné stlačiť. To môžeme byť pri zamrznutom aute trochu problém. Auto uzamknete pohladením tlačidla na hociktorých dverách.

4. Schopnosti v každom počasí

 

Mustang Mach E bol testovaný vo všemožných teplotných extrémoch. Teploty sa pohybovali od -40 do 48 stupňov. Batérie je možné nabíjať aj pokiaľ majú iba -10 až -20 stupňov Celzia. Ford tvrdí, že batérie Tesly sa začnú nabíjať až pokiaľ dosahujú teplotu vyššiu, ako bod mrazu. Mustang Mach E batérie pri nabíjaní v chladnom počasí takisto zahrieva, aby mohol čo najrýchlejšie zvýšiť nabíjací výkon. Samozrejmosťou je predhriatie interiéru.

5. “Frunk” - predný kufor

 

Predný kufor v Mustangu Mache E funguje rovnako, ako Mega Box v Pume. V prípade, ak ho zašpiníte, jednoducho ho umyjete a voda odtečie otvorom v podlahe.

6. Pneumatiky

 

Aj napriek tomu, že Jason má k dispozícii prémiovejšiu verziu s 19” diskami, poukazuje na hrúbku pneumatiky, ktorá obklopuje disk. Má profilové číslo 225/55. Šírka pneumatík je však pomerne malá, hlavne pre takto veľké a ťažké auto. To môže spôsobiť rýchlejšie opotrebovanie pneumatík.

7. Aplikácia v mobile

 

Tuto v podstate Mustang príliš nevyniká. Podobné aplikácie prináša čoraz viac výrobcov. Môžete v nich sledovať a ovládať prakticky všetko. Mrzuté v prípade Fordu je, že nezobrazuje teplotu interiéru. Ponúka iba tri predvoľby - chlad, teplo, teplejšie.

8. Jumbo Screen

 

Už sa toho toľko popísalo o veľkých dotykových displej v interiéroch áut, že nemá zmysel to rozoberať znova. Ford do Mustangu Mach E prináša takzvaný Jumbo Screen. Jeho vertikálne umiestnenie teda doslova pripomína smartphone. Je veľmi rýchly, vyzerá aj pomerne prehľadne. Výbornou správou je prítomnosť bezdrôtového Apple CarPlay. Narozdiel od Renaultov, v prípade Fordu nie je zobrazenie vertikálne na celú obrazovku, ale iba horizontálne na polovicu obrazovky.

9. Falošné zvuky

 

Toto je poriadne kontroverzná voľba. Falošné zvuky motora pri elektromobiloch sú poriadne zvláštne. Prečo by som chcel počúvať ten “prehistorický, prírodu ničiaci spaľovací motor” vo svojom zelenom aute? Zrejme pre rýchlejší zvyk na nové auto. V Mustangu Mach E sú však zvládnuté tak, ako by mali byť v každom aute s touto funkciou. Dajú sa totiž deaktivovať. Kto ich chce, môže ich mať. Možno, keby miesto zvukov spaľovacieho motoru použili niečo futuristické, falošné zvuky by boli menej diskutované.

10. Prekvapenie v kufri

 

Náhradné koleso je dnes už ojedinelá výbava. Väčšina áut sa v snahe splniť prísne emisné normy a dosiahnuť čo najnižšie spotreby vzdalo náhradného kolesa v prospech sady na opravu. A nie, ani Mustang Mach E nemá rezervu. Miesto toho ma zbytočné, ale milé detaily, ako napríklad logo implementované v osvetlení batožinového priestoru. Takisto plató je dobre vyriešené, keďže sa celé dvíha spoločne so zadným oknom. Takisto je z flexibilného materiálu, takže sa bude lepšie prispôsobovať nákladu.

Zdroj/Foto: Engineering Explained