Autá nabité aktívnou bezpečnosťou
Okrem obligátneho ABS, ESP a TPMS tak napríklad v sériovej výbave nájdete parkovaciu kameru, autonómne núdzové brzdenie, monitorovanie únavy vodiča a systém na udržanie vozidla v jazdnom pruhu. Jeden zo systémov je však kontroverzný a niektorým kritikom sa nepáči. ISA (Intelligent Speed Assistance) obmedzí maximálnu rýchlosť vozidla podľa údajov z dopravných značiek a GPS. Vodič zatiaľ nastavenú rýchlosť môže prekročiť, podľa Autocar však kritici varujú, že toto je jeden z krokov pre úplnú kontrolu rýchlosti vozidiel...
EÚ si od kroku sľubuje zníženie počtu vážnych dopravných nehôd a tiež ochranu zraniteľnejších účastníkov cestnej premávky - chodcov. Cieľ je do roku 2050 absolútne eliminovať tragické dopravné nehody a nehody s vážnymi zraneniami. Logicky, 11 bezpečnostných systémov budú musieť mať iba nové autá, predané po roku 2021.
Zdroj a foto: motor1.com, Lexus, Volvo