V poslednej epizóde sme sa dostali k modelu Rekord P1, ktorý dodnes reprezentuje stredná trieda s modelom Insignia. V roku 1959 prišiel do ponuky Kapitän P2, ktorý pokračoval s panoramatickým čelným sklom ako P1. Využíval radový šesťvalec s 66 kW (90 k). O rok neskôr prišiel do ponuky nástupca Rekordu P1, s označením P2.
Jeden z posledných tesne povojnových modelov, Kapitän P2.
Ten bol v ponuke ako sedan, kombi alebo aj ako 2-dverové kupé. Pod prednou kapotou ste našli 1,5-litrový štvorvalec s 33 kW (50 k), alebo 1,7-litrový štvorvalec s 40 kW (55 k). Oba modely, aj Kapitän P2 aj Rekord P2 boli len miernymi modernizáciami predchodcov, nové modely mali ešte len prísť.
Povojnový Kadett A
Úplne prvou novinkou po dlhých rokoch bol Kadett A, teda prvé auto s označením písmenkom ako generačného zamerania. Aj keď sme tu mali už Kadett pred druhou svetovou vojnou, novinka bola úplne „zbrusu“ novým autom. Mohli ste ho mať ako 2-dverový sedan (tudor), alebo ako 3-dverové kombi. Keďže išlo o malý automobil, ponuka začínala s litrovým štvorvalcom a 29 kW (40 k). Neskôr sa jeho výkon dostal na 35 kW (48 k). Tento motor s koncepciou pohonu vačkovej hriadele OHV bol prvou novinkou v oblasti motorov od Oplu po druhej svetovej vojne.
V 1965 prišiel na trh nástupca s označením Kadett B, ktorý bol opäť dostupný ako sedan, kombi (už aj 5-dverové) alebo kupé. Pod prednou kapotou sa už vystriedala pekná várka motorov. Najmenší mal zdvihový objem 1,1 litra a 33 kW (45 k), neskôr viac, až po veľký 1,9-litrový štvorvalec s 66 kW (90 k). Na prednej náprave dostal kotúče brzdy, vzadu zostali bubny.
Prvý Rekord A Caravan.
Opel Rekord A
Nástupca Rekordu P2 bol úplne nový Rekord A, ktorý predstavili v roku 1963. Opäť dostupný ako sedan, kombi, kupé alebo dokonca van ponúkal 4-valcové a dokonca aj 6-valcové motory. Opäť sme tu mali 1,5-litrový a 1,7-litrový štvorvalec ako v predchodcovi, novinkou bol 2,6-litrový 6-valcový motor s 74 kW (100 k). Dlho si však nepožil, keďže v roku 1965 prišiel na trh Rekord B, ktorý zdieľal rovnaký rázvor alebo šírku, zmeny boli skôr kozmetické. Ponuka motorov bola prakticky rovnaká.
Rekord B žil ešte kratšie, keďže už v roku 1966 prišiel Rekord C. Ponuka motorov taktiež obsahovala menšie štvorvalce a vrcholný šesťvalec, tentokrát so zdvihovým objemom 2,2 litra a 70 kW (95 k). V 60-tych rokoch zažíval automobilový priemysel rozkvet, a tak aj Opel mohol vstúpiť do vyššej strednej alebo luxusnej triedy.
Admiral A na montážnej linke.
Vyššia stredná trieda s Commodore A
Ak si zoberieme tú vyššiu strednú, v roku 1967 prišiel Commodore A, ktorý bol v ponuke už len so 6-valcovými motormi. Najmenšia 2,2-ka ponúkala 70 kW (95 k), známa aj z Rekordu, väčšia 2,5-ka mala od 85 kW (115 k) do 110 kW (150 k). Najvyššie v ponuke stál 2,8-litrový šesťvalec s 107 kW (145 k). Okrem 2- a 4-dverového sedanu ste mohli mať aj 2-dverové kupé. Zlatá éra automobilky Opel tak začala.
Opel Diplomat bol dostupný len s dvojstupňovou automatickou prevodovkou a po určitom čase už len s V8.
Luxusná trieda so skratkou KAD
Čo luxusná trieda? Nuž tu mal Opel hneď 3 zástupcov. Podľa skratky KAD už niekto tuší. V roku 1964 prišli automobily Kapitän A, Admiral A a Diplomat A. To, čo si dnes už u značky z Rüsselheimu asi nevieme ani predstaviť a marketingovým manažérom by z toho vlasy zošediveli, to ste u trojice KAD mohli mať. Boli to V8 motory, ktoré dnes Opel z hľadiska spotreby, nákladov a ďalších vlastností už jednoducho nepoužíva. Základom boli všade radové šesťvalce, no najväčšiu V8 so zdvihovým objemom 5,4 litra mohol mať len Diplomat A s 169 kW (230 k).
Len lietanie je krajšie, dobové heslo od Opel-u pri predstavení GT.
Prvý športovo ladený Opel
Poslednou novinkou tejto dekády bolo rozhodne kupé GT z roku 1968. S vyklápacími svetlami (mimochodom sa preklápali, veľmi netradične), klinovitým tvarom, dvojsedadlovým interiérom alebo okrúhlymi zadnými svetlami, jednoducho to všetko prezradzovalo športový duch auta. Iste, mohli ste si objednať aj slabý 1,1-litrový štvorvalec s 49 kW (67 k), ale v ponuke bol aj 1,9litrový štvorvalec s 75 kW (102 k). Nie je tajomstvom, že tento typ, ktorý sa veľmi podobá na Chevrolet Corvette C3 Stingray bol inšpirovaný práve týmto zámorským supercarom z USA. Bolo to možné preto, že Opel sa stal súčasťou koncernu General Motors.
V roku 1968 vyvinul Opel bezpečnostný stĺpik riadenia pre všetky svoje vozidlá, opäť znak bezpečnosti pre zákazníkov, ktorý trvá dodnes. V tejto dekáde začal zlatý vek značky s bleskom v logu, uvidíme, ako sa bude vyvíjať ďalej v neskorších dekádach.
Klínovitý tvat karosérie kupé GT.
Svetlomety sa v skutočnosti otáčali.