Tunel popod Donovaly má mať osem kilometrov. Celá sieť tunelov by mala na trase BB – RK dosiahnuť dĺžku 14 km.
Medzičasom začala stavba tunelov na najkomplikovanejšom úseku D1 medzi Žilinou a Vrútkami. Prepojenie východu a západu cez Donovaly už nie je prioritou. Stále je však potrebné spojenie severu a juhu Slovenska. Okrem variantu BB-RK existuje aj alternatíva v podobe rýchlostnej cesty R3 z Martina cez Turčianske Teplice do Žiaru nad Hronom.
Akú alternatívu si ministerstvo dopravy vyberie ešte nie je jasné. Veľa ale naznačuje stretnutie 17 starostov a primátorov v Banskej Bystrici, ktorých sa týka výstavba rýchlostnej cesty R1 popod Donovaly. Štátny tajomník ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Viktor Stromček naznačil, že pôjde o veľmi dlhý proces prípravy projektu. Tunel popod Donovaly má mať osem kilometrov. Celá sieť tunelov by mala na trase BB – RK dosiahnuť dĺžku 14 km. Tiež pôjde o veľký zásah do životného prostredia, pretože cesta bude prechádzať chráneným územím národného parku. Prieskum z roku 2010 však tvrdí, že s trasou nemajú problém ani ekológovia. Požadujú ale dlhý a hlboký tunel. Na veľkú stavbu, ktorú v roku 2010 odhadli na sumu 1,6 miliardy eur, nie sú zatiaľ zabezpečené financie. Termín výstavby je preto zatiaľ v nedohľadne. Prostriedky zo štrukturálnych fondov EÚ vyčerpalo ministerstvo na stavbu rýchlostnej cesty R2 medzi Zvolenom a Košicami.
Obyvatelia obce Donovaly sa dočkajú v prípade realizácie stavby zásadného odľahčenia dopravy. Podľa starostu Miroslava Daňa prejde denne cestou 1. triedy z Banskej Bystrice do Ružomberka až 15 000 áut. Postavením rýchlostnej cesty by číslo zásadne kleslo.
Zdroj: etrend