V úplne základnej verzii Active dostanete bez príplatku iba modrú farbu Energy. Každá ďalšia farba vás vyjde na 385 €, pričom metalický lak vás bude stáť 577 €. Auto stojí na 16-palcových oceľových diskoch. Pod kapotou sa skrýva 1,0 l benzínový TSI motor s výkonom 70 kW (95 k) spojený s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Potešia kotúčové brzdy aj na zadnej náprave. Pri základných modeloch to nemusí byť samozrejmosťou ani dnes. V interiéri nájdeme samozrejme šedý strop, no už v základe dostanete digitálne rádio a 2 USB C nabíjacie porty. Niekoho určite potešia aj klasické analógové budíky. Nikoho nemôže prekvapiť obyčajná manuálna klimatizácia. Naopak, vyhrievané spätné zrkadlá by som nečakal.
Manuálne sťahovanie zadných okien
Na výškovo nastaviteľné sedadlo môžete zabudnúť, rovnako ako na elektrické otváranie zadných okien, alebo lakťovú opierku. Prekvapením je ale prítomnosť "multifunkčnej kamery", ktorú avizuje konfigurátor. To by bolo od Škody skutočne milé, keďže Kamiq nemá v tejto výbave parkovacie senzory. V exteriéri nenájdeme žiadne chrómové doplnky, okrem prednej masky. Predné aj zadné svetlá už disponujú LED technológiou. Už vo výbave Active dostanete aj pár asistenčných systémov, v podobe systému Lane Assist a Front Assist, avšak bez adaptívneho tempomatu. Tempomat táto verzia celkovo nemá, ten vás vyjde na 187 €. Vo výsledku tak najlacnejší možný Kamiq stojí 15 590 €, s mesačnou splátkou 327,07 €.
Absolútny úlet
A teraz si držte klobúky, začne to byť poriadne drahé. Najdrahšia je síce od základu výbava Style, no Monte Carlo dokážete dovybaviť ešte viac. Už samotná verzia Monte Carlo s motorom 1.6 TDI so 7-stupňovým DSG stojí 26 140 € (!). A ku Škode, ktorá patrí v “potravinovom rebríčku” VW Group k najlacnejším značkám, si dokáže priplatiť výbavu za takmer 8 000 €. Je viac ako isté, že takto nakonfigurovaný typ je takmer nepredajný. Športový exteriér podčiarkuje metalíza Velvet Red za 979 € a 18” disky Vega Aero za 456 €. 1.6 TDI má výkon 85 kW (116 k). Najdrahším príplatkom bolo spojenie virtuálneho kokpitu a navigačného systému Amundsen za 1 281 €. Za účelom dosiahnutia tejto konfigurácie som zvolil aj ťažné zariadenia za 945 €, ale toto skutočne nepotrebuje každý. Za 438 € dostanete elektricky nastaviteľné sedadlo výhradne vodiča, spolujazdec má smolu.
K výbave Monte Carlo sa neoplatí priplácať
K výbave Monte Carlo niečo doplácať skutočne nemá význam. Štandardná výbava obsahuje rad asistenčných systémov, USB C vpredu aj vzadu, dvojzónovú klimatizáciu, tempomat, TOP LED zadné svetlá s dynamickou smerovkou, Full LED predné svetlá, Sound System Škoda a bezdrôtový SmartLink+. Keď k tomu všetkému dopočítame príplatkovú výbavu za 7 922 €, dostaneme sa na šialených 35 041 € s mesačnou splátkou 735,15 €. Za mestský crossover s pohonom prednej nápravy. Pre porovnanie, väčší Karoq s tým istým pohonom a porovnateľnou výbavou Sportsline (aj s príplatkami) stojí o 1 894 € viac.