15. Volkswagen Tiguan
Nová generácia Tiguanu je pre VW veľmi dôležitá. Jednak preto, že je to prvé koncernové SUV postavené na modulárnej platforme MQB, no hlavne je to stredne veľké SUV a všetci dobre vieme, že ľudia ich hlavne v Európe kupujú ako „teplé rožky“. Okrem toho prináša aj niekoľko nových a užitočných technológií. Podrobnejšie info prinesieme vo videoteste o pár týždňov.
14. Seat Ateca
Ďalšie SUV, zhodou okolností brat vyššie uvedeného. Ateca je prvé sériové SUV španielskej značky. Automobilka do neho vkladá veľké nádeje. Dobrým predajom pomôže iste aj medzinárodné uznanie vo forme titulu „Best Buy Car of Europe in 2017“ nezávislej organizácie AUTOBEST. Rovnako sme aj tento kúsok podrobili redakčnému testu, ktorý uvidíte o pár týždňov.
13. Toyota Prius
Najnovšia, v poradí 4. generácia Priusu nás veľmi zaujala. Nielen zvláštnym (áno, väčšina ľudí povie škaredým) dizajnom, ale aj nízkou spotrebou, vyspelými a modernými technológiami a veľmi dobrými jazdnými vlastnosťami. Pre kolegov bol test Toyoty Prius 4. generácie veľkými pozitívnym prekvapením.
12. Renault Mégane
Rovnako ako SUV, aj hatchbacky sú pre automobilky v Európe stále dôležité. Konkurencia je tu veľká a nespí. Osobne si však myslím, že Mégane sa nemá čoho báť. Vyzerá ozaj skvelo, ponúka zaujímavé technológie (napr. elektronické pririaďovanie zadnej nápravy 4Control) a to všetko za skvelú cenu. Navyše, ako sme v redakčnom teste zistili Renault Mégane GT je jednou z najlepších volieb medzi športovými hatchbackmi v súčasnosti.
11. Hyundai IONIQ
Hyundai IONIQ ako prvé auto v 130 ročnej histórii automobilizmu prináša tri rozličné elektrifikované systémy pohonu v jednom balení. Existuje totiž ako IONIQ Hybrid, IONIQ Electric a IONIQ Plug-in. Navyše vo veľmi vydarenom balení. Hybridy a elektromobily majú totiž dlhodobo problém s dizajnom a mnohých skôr odrádzajú. Nie tento kúsok. Pevne dúfame, že niektorú verziu pre vás o pár mesiacov vyskúšame.
10. Toyota CH-R
Toyota ukázala svetu malý crossover, konkurenta pre Hondu HR-V, Mazdu CX-3 či Renault Captur. Crossover CH-R stojí na rovnakej platforme ako 4. generácia Toyoty Prius. Vďaka tomu mohli inžinieri použiť hybridné ústrojenstvo, ktoré je v tejto triede svetový unikát. Čo si ale budeme hovoriť, najväčším lákadlom je zaujímavý dizajn.
9. Audi A5
Prvá generácia A5ky prišla v r2007. Osobne ju považujem za druhú najkrajšiu Audinu (po A7) nového tisícročia. Druhá generácia je skôr dizajnovou evolúciou. Netrénované oko spozná novú A5 od ostatných modelov veľmi ťažko. To jej však na kvalitách určite neuberá. Kupé by malo prísť so zásadne vylepšenými jazdnými vlastnosťami po vzore A4. Je len samozrejmé, že táto kráska bude existovať aj v ostrejších verziách S5 a RS5. Keďže už dnes vieme, že verzia S5 výkonom a dynamikou prekonáva doterajšiu RS5, môžeme očakávať, že nová RS5 bude totálne delo.
8. Škoda Kodiaq
Dlho očakávaná novinka mladoboleslavskej automobilky prišla s odvážnym, a podľa môjho názoru aj vydareným dizajnom. Je tretím súrodencom strednej veľkých SUV na platforme MQB s Atecou a Tiguanom. Delené predné svetlá nepôsobia tak rušivo, ako v prípade modernizovanej Octavie. Škoda Kodiaq na dĺžku meria síce iba 4,7m, no aj tak ponúkne až 7 miest.
7. Volvo S90/V90
Tento rok sme testovali aj Volvo V90. V hodnotení od nás získalo skvelých 9 bodov. Nepáčilo sa nám len málo vecí. Osobne považujem za najväčšiu slabinu len štvorvalcové motory v ponuke. Tak krásnemu autu, ako je V90 (najkrajší kombík na trhu), skrátka hlučný štvorvalec pod kapotu nepatrí. Inak je to prakticky dokonalé auto súčasnosti.
6. Porsche Panamera
Takmer rovnaká a predsa úplne iná. Presne taká je Panamera druhej generácie. Hoci to tak nevyzerá, výrobca tvrdí, že Panameru prerobili do posledného detailu. Zapracovali nielen na motoroch a prevodovkách, ale aj na podvozku, ktorý dostal riadenie zadnej nápravy, aktívnu kompenzáciu nakláňania a trojkomorové vzduchové pruženie. Zásadnou informáciou pre majiteľov nepochybne bude, že Porsche Panamera II je najrýchlejší, najdynamickejší a najvýkonnejší športovo/luxusný sedan na svete.
5. Ford Focus RS
Focus RS bol vždy výnimočný, no III. generácia je extrémna. V tom najlepšom zmysle, samozrejme. Je to najdiabolskejší hothatch súčasnosti! 350 koní, pohon 4x4 Ford Performance All wheel a špeciálny jazdný režim DRIFT MODE. Pridajme k tomu relatívne slušnú cenu a máme naozaj vydarené auto. Veď od Maroša dostal Focus RS 10/10 bodov. :-)
4. Jaguar F-Pace
Jazda s Jaguarom F-Pace pre mňa bola nezabudnuteľný zážitok. Iste, človek by povedal, že SUV nemôže byť zábavné, nedajbože športové. Opak je pravdou! F-Pace nielen dobre vyzerá, on aj skvelo jazdí. Prvé SUV sa „šelme“ naozaj podarilo, teda aspoň vo verzii S AWD. Podrobný videotest pripravíme už o pár týždňov.
3. Mercedes-Benz triedy E
Mercedes predstavil začiatkom roka novú triedu E, „najinteligentnejšie auto, aké kedy vyrobili.“ Áno, čítate správne, triedu E. Novinka toho vie skutočne viac, ako vlajková loď, trieda S. Jazdil som s Éčkom a zanechalo vo mne veľmi príjemné spomienky. Dokázal by som v ňom najazdiť niekoľko tisíc kilometrov, to auto je k tomu vlastne aj stvorené. Je to typický „hltač kilometrov“. Redakčným testom u nás prešla verzia E350d a o pár dní vám pripravíme podrobné hodnotenie.
2. BMW M2
„eMdvojka“ na druhom mieste. :-) Autá sú s každou novou generáciou väčšie a vo väčšine prípadoch aj ťažšie. Fanúšikom „eMkových Baworákov“ sa zdala nová M3 už príliš veľká, ťažká a komfortná. BMW M2 má preto nadväzovať na menšie a agilnejšie modely, ktoré naposledy reprezentoval povedzme ešte typ BMW M3 E46. A podarilo sa. M2 je momentálne najlepšie športové auto, aké si v Mníchove môžete kúpiť. Jazdili sme na nej nie len na okruhu Hungaroring, ale získali sme ju aj pre komplexný redakčný test. Gumy sme v ňom vôbec nešetrili. Je sa veru na čo tešiť!
1. Bugatti Chiron
Čakali ste od nás snáď niečo iné? Čo môže byť zaujímavejšie, ako nástupca legendárneho Veyronu? Aj keď je to skôr evolúcia a Chiron je paradoxne (zatiaľ) pomalší, ako Veyron Super Sport, stále má čím zaujať. Len samotný výkon 1500 koní a rýchlomer ciachovaný až do 500 km/h sú neskutočné. Za zmienku stojí aj to, že Chiron zvládol test v Death Valley. Pri teplote vzduchu 51,5 °C najazdil za 4,5 týždňa 35 000 km.