AUDI E
Stále to tak úplne nechápeme. Audi založilo v Číne novú značku nazvanú... AUDI. Jediný podstatný rozdiel je vo veľkých písmenách, ale koncept i identita firmy je zvláštna tiež v tom, že sa Nemci dobrovoľne vzdali štyroch kruhov a cielia na mladú ázijskú klientelu. Je to v zásade to isté, ako keby sa Mercedes zbavil hviezdy či Ferrari skákajúceho koňa.
Bertone Runabout
Talianske štúdio sa rozhodlo na počesť nedávno zosnulého svetoznámeho dizajnéra Marcella Gandiniho oživiť jeho starý koncept Runabout z roku 1969. Ešte fantastickejšie na tom je, že auto nedostane dnes módny elektrický pohon, ale jeho zadnú nápravu bude roztáčať šesťvalcový motor s výkonom 500 koní.
Cadillac Sollei
GM stále sníva o starých zlatých časoch, keď bol Cadillac na úrovni britskej značky Rolls-Royce. Ambície koncernu demonštroval v priebehu tohto roka koncept elektrického noblesného kabrioletu, ktorý si zo starých modelov vypožičal pôvodný pastelový lak Manila Cream z roku 1957. Caddilac sa netají tým, že by dokonca chcel spustiť malosériovú produkciu.
Camal Scoperta
Nevyzerá na to, ale pod karosériou mimoriadne hladkých a čistých tvarov sa ukrýva britský puristický roadster Caterham 7. Talianske Camal Studio týmto vzdáva česť práci Colina Chapmana, ešte prekvapivejšie však je, že dvojmiestna novinka mieri do výroby. Poháňaná bude dvojlitrom naladeným na 241 koní, no mala by stáť minimálne 150 tisíc eur.
Citroën C5 Aircross
Nepochybujeme, že sa bude vyrábať, otázne len je, či sa do série dostanú aj zvláštne zadné svetlá v tvare krídel. Francúzi im hovoria Light Wings a je možné, že ich napriek prísnej ochrane chodcov na cestách skutočne uvidíme. Citroën totiž tvrdí, že vylepšujú aerodynamiku, respektíve prúdenie vzduchu okolo dverí batožinového priestoru.
DS SM Tribute
Verte tomu alebo nie, ale tento automobil mieri do výroby. A dokonca sa pod jeho prednou kapotou objaví šesťvalcový motor od Maserati, ako sa stalo aj v prípade slávneho kupé Citroën SM z prvej polovice 70. rokov. Háčik je akurát v tom, že tento model nebude pre bežných smrteľníkov. Ak sa šesťvalcové DS skutočne začne produkovať, bude stáť v základe až milión eur!
Hyundai Intium
Úplne obyčajné nie sú ani tvary tohto automobilu, ktoré demonštrujú pripravovaný nový štylistický smer značky nazvaný Art of Steel. Veď sa pozrite napríklad na dva posledné stĺpiky. To podstatné je ale ukryté pod karosériou, konkrétne technika vodíkového pohonu, ktorou Hyundai demonštruje snahu vyrábať ju sériovo.
Hyundai RN24
Kórejskú značku tu máme ešte raz, tentokrát ale s automobilom, ktorý si bez preháňania zaslúži označenie „splašené trubky“. RN24 slúži technikom pri vývoji budúcich elektromobilov a auto využíva základy batériového modelu Ioniq 5 N. Pravý účel existencie tohto vozidla nám však Hyundai zatiaľ neprezradil.
Jaguar Type 00
Tradičná britská značka sa rozhodla zbúrať a hodiť za hlavu kompletnú históriu a sústrediť sa už len na budúcnosť vo forme veľmi drahých elektromobilov. Kým súčasné Jaguary vychádzajú v priemere na cca 70 tisíc eur, chystané novinky budú stáť dvojnásobok a viac. Ich dizajn demonštruje Type 00, ale ako prvý dorazí štvordverové kupé.
Morgan Midsummer
Klasické tvary Morganu vám asi predstavovať nemusíme, ale v prípade tohto auta, ktoré sa v budúcnosti bude vyrábať (vznikne 50-kusová séria), sú neobyčajné a výnimočné hneď dve veci. Dizajnéri od Pininfariny sa rozhodli zviditeľniť tíkové drevo, ktoré je tradičnou súčasťou konštrukcie týchto áut a navyše odstránili i predné okno. Výsledok je jedným slovom podmanivý.
Renault Emblème
Ak chcete vedieť, ktorým smerom sa bude uberať dizajn budúcich automobilov značky Renault, pozorne sa pozrite na tohtoročný koncept Emblème. To najzaujímavejšie ale opäť nie je vidieť voľným okom. Vozidlo je totiž poháňané palivovým článkom a Francúzi tvrdia, že plne natankované a nabité zvládne až 1000 kilometrov.
Renault R17 x Ora Ïto
Vyzerá ako starý Renault 17 z roku 1971, ktorý filmári upravili do novej časti Spielbergovho Návratu do budúcnosti, v skutočnosti však nemá (po technickej stránke) R17 x Ora Ïto s pôvodným autom nič spoločné. Ide o kompletne karbónový elektrický koncept, ktorý vzdáva hold „sedemnástke“ a jej návrhárom.
Renault 5 Turbo 3E
Ide o koncept. Zatiaľ. Je to totiž skoro neuveriteľné, ale Francúzi okrem DS SM chcú spustiť tiež malosériovú výrobu nástupcu legendárneho Renaultu 5 Turbo. Na rozdiel od spomínaného kupé bude mať malý hatchback elektrický pohon, výkon mu však chýbať nebude. Automobilka sľubuje 500 koní, ktoré budú hrabať výlučne zadnými kolesami.
Rimac Verne
Na robotickom taxi pracuje hneď niekoľko automobiliek a startupov, nečakali sme však, že k nim patrí i chorvátsky génius Mate Rimac, ktorý okrem iného šéfuje i Bugatti. Kvôli vývoju autonómnej drožky neváhal založiť novú firmu Verne a skúšobnú prevádzku dvojdverového hatchbacku chce spustiť už v roku 2026!
Tesla Robotaxi
Aj Elon Musk sa chce na trhu presadiť s robotickým taxíkom a jeho zamestnanci preto pracujú na automobile, ktorý predstavili v podobe konceptu kupé bez volantu. Výroba tohto vozidla by mala byť spustená v roku 2027 a základná cena by nemala presiahnuť 28 tisíc eur. Menší problém je len v tom, že Tesla obvykle nedodržiava termíny premiéry, ani sľubované ceny.
zdroj: Audi, Bertone, Cadillac, Camal, Citroën, DS Automobiles, Hyundai, Jaguar, Morgan, Pininfarina, Renault, Rimac, Tesla