Ariel Hipercar
Ariel Hipercar
Nie, nie je to preklep, Ariel Hipercar je naozaj s mäkkým i. Spoločnosť, ktorá vyrába ľahké a silné stroje, sa rozhodla mútiť vodu medzi hypercarmi. Začnime číslami, výkon 1180 k, krútiaci moment 1800 Nm, z 0 na 160 km/h za 3,8 s, topspeed 250 km/h a hmotnosť 1500 kg. Pekné čísla, až na ten topspeed, ale keď zistíme, že Ariel Hipercar poháňajú 4 elektromotory, tak to dáva zmysel. Šéf Arielu, Simon Saunders, hovorí, že každý z nich má výkon prepĺňaného motora Type R a kompaktné rozmery s priemerom len 330 mm. Ale je toho viac, okrem 42 kWh batérie používa auto s kódovým menom P40 turbínu ako generátor na predĺženie dojazdu.
Aston Martin Valkyrie
Aston Martin Valkyrie
Aston Martin Valkyrie je dieťaťom legendárneho dizajnéra mnohých víťazných monopostov F1, Adriana Neweyho. Vždy bol posadnutý aerodynamikou a nízkou hmotnosťou a Valkyrie je projekt, kde sa mohol realizovať bez obmedzení súčasnej Formuly 1. Hypercar prinesie výkon F1 na cestu, ale nie s motorom, ktorý znie ako vysávač, ale poriadnym atmosférickým V12. Motor má na starosti Cosworth, ktorý z 6,5 l V12 bez prepĺňania dostal 1000 k a šialený redline 11 100 ot. Prví zákazníci by mali mať Valkyrie v garáži koncom roka 2019.
Aston Martin Vanquish Zagato Shooting Brake
Aston Martin Vanquish Zagato Shooting Brake
Odhalili ho ešte v roku 2017, Shooting Brake karoséria od Zagata pre Vanquish oslavuje dlhú spoluprácu Aston Martinu s týmto dizajnérom. Auto postavil na starom Vanquishi S, ale jeden z jeho veľkých plusov je 5,9 l atmosférický V12. Nebude chýbať ani lepší podvozok, oldschool hydraulický posilňovač a famózny dizajn Zagato. Exkluzivita ako vyšitá, veď Aston Martin v roku 2018 postavil len 99 Zagato Coupe, 99 Zagato Volante a 28 Zagato Speedster a všetky sa hneď predali. Teraz tu máme Zagato Shooting Brake a nie je dôvod, aby to pri ňom fungovalo inak.
Audi SQ2
Audi SQ2
Audi, ktoré má v názve S, musí byť rýchle, nech to je aj crossover alebo veľké SUV. SQ2 je na začiatku prerastených zdvihnutých áut a je rýchle, také rýchle, že ešte pred pár rokmi by poslalo za seba čistokrvné športiaky. Audi pod kapotu krpatého crossovera napchalo 2,0 l turbo 4-valec z VW Golf R. Teda 300 k a 400 Nm, čo znamená 4,8 s v zrýchlení z 0 na 100 km/h a elektronicky obmedzený topspeed na 250 km/h.
Bugatti Divo
Bugatti Divo
Toto je číra absurdita, hypercar za 5 miliónov eur. Bugatti Divo stojí dvakrát toľko, čo Chiron, a z logického hľadiska vôbec nedáva zmysel, že niekto by bol ochotný zaplatiť takú sumu za auto. Ale v tomto prípade logiku nehľadajme, tu ide o niečo iné. Kľúčom k úspechu je exkluzivita, hypercar s 1500 k motorom z Chironu však nie je stavaný na topspeed, ale má ponúknuť ovládateľnosť ako LMP1, takže všetko je tvrdšie, ľahšie a menej pohodlné. Bugatti ich vyrobí len 40 a, samozrejme, všetky sa okamžite predali. A teraz si predstavte, že viac ako 40 ľudí si kúpilo Chiron, len aby mohli zaplatiť ďalších 5 miliónov eur za Divo a aj to nemali istotu, že sa k ním jedno dostane.
Ferrari 488 Pista Spider
Ferrari 488 Pista Spider
Jednoducho povedané, otvorená verzia Ferrari 488 Pista. Vynikajúci supercar a teraz príde aj možnosť jazdiť s vetrom vo vlasoch. Čo môže byť lepšie? Technika Ferrari 488 Pista Spider je rovnaká ako pri kupé, teda 3,9 l twin-turbo V8 s 720 k a 770 Nm, zrýchlenie na 100 km/h za 2,85 s a na 200 km/h za 8 s a topspeed 340 km/h. Je to teda rýchle vozenie, hoci oproti kupé Spider pribral niekoľko kg: sklápacia strecha a dodatočné výstuhy nie sú zadarmo.
Ford Ranger Raptor
Ford Ranger Raptor
Je pre vás Ford F-150 Raptor príliš veľký? Automobilka má riešenie, menší Ranger Raptor, rovnako nasrdený bodykit, vyššia svetlá výška (283 mm), Fox Racing tlmiče a pružiny, odolné kompozitné panely s integrovanými hákmi na ťahanie alebo vačšie vetrané 330 mm kotúčové brzdy. Akurát motoricky nepoteší, nemá pod kapotou ani V8 ani V6, ale 2,0 l radový 4-valec, biturbo diesel s výkonom 210 k, krútiacim momentom 500 Nm a automatickou 10-stupňovou prevodovkou.
Jaguar F-Pace SVR
Jaguar F-Pace SVR
Ďalšie SUV, tentokrát Jaguar F-Pace v prevedení divízie Special Vehicle Operations. Verzia SVR ponúkne o 44 % viac výkonu, z 5,0 l prepĺňaného V8 dostali 550 k. Verzia SVR zrýchli na 100 km/h za 4,1 s a dosiahne topspeed 283 km/h. Túto masu zastavujú vylepšené brzdy s dvojdielnymi kotúčmi vpredu s priemerom 395 mm a vzadu 396 mm.
Land Rover Defender
Land Rover Defender
Stále nevieme, ako bude nový Defender vyzerať, jediné, čo máme, sú fotky prototypov s kamuflážou. Nemusíte byť však génius, aby ste videli, že to bude pekná krabica. Vieme teda, že bude mať nejakú karosériu, nejaký motor a že to dokonca aj jazdí. Finálnu podobu uvidíme až v druhej polovici roka 2019, pretože nahradiť ikonu, akou bezpochyby Defender je, nie je práve jednoduché.
McLaren 720S Spider
McLaren 720S Spider
Zima, najlepšie obdobie na predstavenie supercaru bez strechy. Nový McLaren 720S Spider má skladaciu pevnú strechu. Vo vnútri sa skrýva starý známy 4,0 l twin-turbo V8 s výkonom 720 k a krútiacim momentom 770 Nm. McLaren udáva zrýchlenie na 100 km/h za 2,9 s, na 200 km/h za 7,9 s, štvrť míle za 10,4 s a topspeed 341 km/h. Strechu, ktorá je z jedného kusu karbónu, dáte dole za 11 s do rýchlosti 50 km/h. Je to pokrok, pretože McLarenu 650S Spider to trvalo o 6 s dlhšie.
Mercedes AMG One
Mercedes AMG One
Formula 1 na cestu, originál aj s 1,6 l turbo vysávačom. Výborný nápad, ale realizácia nie je taká jednoduchá, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. AMG sa dlho trápilo, aby dokázali z čisto pretekárskeho motora urobiť niečo, čo obstojí aj v premávke a zdržalo ich to o 9 mesiacov. Súčasné pohonné jednotky sú komplikované, a tento motor nie je iný. Dostať z 1,6 l turbo hybrid V6 viac ako 1000 k a pritom musí zostať kultivovaný a použiteľný, to sú protichodné požiadavky, ktoré musia skĺbiť, k tomu ešte aj emisie a o problémy je postarané. Mercedes AMG One by mohol byť hotový do konca roka 2019, ale prví zákazníci sa k nemu dostanú až behom 2020.
Mercedes EQC
Mercedes EQC
Elektromobily sú trendom a SUV vládnu predajom. Mercedes EQC sa radí presne tam, kam aj Tesla Model X alebo Jaguar I-Pace. EQC má 80 kWh lítium-iónovú batériu, ktorá zabezpečí dojazd 400 km. Dva elektromotory ponúknu kombinovaný výkon 405 k a krútiaci moment 765 Nm. Napriek tomu, že táto obluda váži 2,4 t, má zrýchlenie na 100 km/h, za ktoré by sa nemusel hanbiť žiadny hot-hatch, 5,1 s. Topspeed je 178 km/h.
Nissan GT-R50 od Italdesign
Nissan GT-R50
Vyrobia ich len 50 a každý stojí 990 000 eur. Toto nie je obyčajný Nissan GT-R, toto je auto, na ktorom sa vybláznilo dizajnérske štúdio Italdesign. Nissan GT-R50 nezaprie svoje korene, a všetko, čo by ste čakali, tam stále je, stále rovnaká silueta, akurát tento je 54 mm nižší, stále typická zadné svetlá, no v 3D prevedení. Ani motor nenechali na pokoji, dostal turbá zo špeciálu GT3, väčšie medzichladiče, silnejší kľukový hriadeľ, piesty i ojnice, nový výfuk, lepšie chladenie a olejový systém. Výsledok je 721 k a 780 Nm.
Polestar 1
Polestar 1
Polestar 1, prvé hybridné športové auto od pobočky Volva. Nie je to koncept, ale reálna vec, ktorú si budete môcť kúpiť v druhej polovici roka 2019. 2+2 miestne plug-in hybrid kupé, ktoré dokáže na elektrinu prejsť až 150 km, teda do práce sa dostanete bez toho, aby ste museli štartovať benzínový 2,0 l turbo motor. Kombinovaný výkon je 600 k, krútiaci moment 987 Nm a ďalšie detaily zatiaľ neprezradili. Akurát zrýchlenie na 100 km/h by malo začínať číslicou 3, tešíte sa?
Porsche 911 (992)
Porsche 911
Nová generácia Porsche 911 vždy spôsobí rozruch, nemusí sa ani výrazne líšiť od tej odchádzajúcej. Dôležité je, že posúva 911-ku ďalej. Prichádzajúca Carrera však prináša unifikáciu, už nebude úzka karoséria pre štandardnú a široká pre GTS, teraz bude len jedna, tá široká. Či je to dobré alebo nie, to je na vás. 911 prichádza aj s väčšími kolesami, napríklad pre Carreru S to znamená 20 palcov vpredu a 21 vzadu. Novinkou sú aj prepojené zadné svetlá. Výkonovo začína Carrera S tam, kde bola odchádzajúca GTS, teda 450 k, čo je o 30 viac ako predtým. Zrýchlenie na 100 km/h zvládne za 3,7 s 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou PDK. Nebojte sa v ponuke zostáva aj manuál.
Porsche Taycan
Porsche Taycan má byť útokom na Teslu Model S. A bude to pekne rýchle elektrické vozenie, na 100 km/h to dá za menej ako 3,5 s, na 200 km/h za menej ako 12 s, topspeed bude viac ako 250 km/h. Postarajú sa o to dva elektromotory s kombinovaným výkonom 608 k. A nabíjanie? Automobilka tvrdí, že ak bude na tej správanej rýchlonabíjačke, tak na 80 % kapacity to bude trvať 15 minút. V roku 2020 by nemali byť nabíjačky v Európe od seba vzdialené viac ako 120 km, čo poteší, aj keď Taycan bude mať dojazd 500 km.
Porsche Taycan
Škoda Kodiaq RS
Škoda Kodiaq RS
Privítajte najrýchlejšie 7-miestne SUV na Nürburgringu, Škoda Kodiaq RS, ktoré si so zeleným peklom poradilo za menej ako 9 a pol minúty. To všetko vďaka 2,0 l turbodieselu s výkonom 240 k a 500 Nm. Toto je ten najsilnejší diesel, aký kedy Škoda vyrobila a os 7-stupňovou DSG prevodovkou zvládne šprint na 100 km/h za neuveriteľných 7 s! Kto by nechcel na takomto aute uháňať maximálkou 220 km/h? Hoci je to len 4-valec diesel s dosť odporným zvukom, Škoda to vyriešila. V kabíne vám pustí vylepšený zvuk z reproduktora. Čo viac by ste chceli? Možno Audi Q7.
Tesla Model 3
Tesla Model 3
V produkčnom pekle Tesla Model 3 už pomreli nejakí čerti, a tak sa jej v roku 2019 dočkáme aj v Európe. Model 3 má byť elektromobil pre masy použiteľný na každý deň. Výbava sa však mení pomerne často a niekto sa v tom nemusí dobre orientovať. Čo zostáva, sú tri verzie: základná s jedným elektromotorom, zadným pohonom, dojazdom 420 km a zrýchlením na 96 km/h (60 mph) za 5,6 s, ktorá v USA začína na 35 000 dolároch. Potom model s dvoma motormi, pohonom všetkých kolies, dojazdom 310 km od 41 200 dolárov. Ak si priplatíte ešte 11 000 dolárov za Performance balík, dostanete zrýchlenie na 96 km/h (60 mph) za 3,3 s a topspeed 250 km/h. Len musíte byť pripravený čakať.
Toyota Supra
Na toto auto sme čakali 16 rokov. Toyota konečne postavila 5. generáciu Supry. Športiak vznikal v spolupráci s BMW a jeho nemeckou dvojičkou bude nové BMW Z4. Ale to nevadí, radšej takto ako vôbec. Oficiálne predstavenie nás ešte len čaká, no prvé fotky už stihli uniknúť. Zatiaľ vieme, že motor, prevodovka, či väčšina interiéru bude z Nemecka. Nová Supra je za dverami, stačí už len chvíľu počkať.
Toyota Supra
zdroj a foto: topgear.com