V nedávnej tlačovej správe VW spomínal, že pri príležitosti 40. výročia legendárneho modelu Golf GTI zabojujú špeciálnym modelom o nový rekord. Nuž a podarilo sa. Síce len o 1,4 sekundy, ale už dnes sú to tak bombastické časy, ktoré dávajú do tieňa aj 3x drahšie mašiny ako Audi RS4, BMW M3 či Mercedes C63 AMG. Nový rekord predokoliek na Severnej slučke Nurburgringu je 07:49,21. Podarilo sa to novému špeciálnemu modelu VW Golf GTI Clubsport S - najvýkonnejší a evidentne najrýchlejší Golfom GTI doposiaľ. A medzičasom aj najrýchlejšia predokolka sveta.
Limitovaná séria
Vo VW Motorsport plánujú postaviť len mimoriadne obmedzenú sériu 400 kusov tohto zásadne odľahčeného trojdveráku. Auto totiž nemá zadné sedadlá, stredový tunel, oveľa menej tlmenia a menší akumulátor a prednú nápravnicu z hliníka. Vďaka odľahčovaniu aj na iných miestach je voči štandardnému Golfu GTI VII ľahší o 63 kg. Oficiálnu premiéru má Golf GTI Clubsport S na práve prebiehajúcom najväčšom VW zraze na svete - Worthersee 2016. Táto limitovaná edícia bude k dispozícii v troch farbách ako pôvodný prvý Golf GTI - Tornado red, Pure white and Deep Black Pearl Effect.
Vývoj modelu GTI CS S prebiehal spoločne s pretekárskym špeciálom GTI TCR. Prečipovaná riadiaca jednotka motora spolu s vyšším turbotlakom a výkonnejším palivovým čerpadlom prinášajú zvýšenie maximálneho výkonu 2,0 litra EA888 na 310 koní - rovnako ako má Honda Civic TypeR. Japonci však zvládli rekord trate bez odľahčovania a pri prekonaní ich času sľúbili, že sa vrátia a zabojujú zas. Vraj majú rezervy...
Model GTI Clubsport S má aj prepracovaný výfukový systém so zníženým spätným tlakom, ale aj upraveným zvukovým prejavom s prskaním pri brzdení a podraďovaní. Vývojári nastavili tomuto modelu aj iný softvér systému stabilizácie ESC. Je tu nový jazdný režim Clubsport S, ktorý zasahuje do limitných situácií neskôr, menej znižuje výkon motora a prostredníctvom elektronicky ovládaného predného samosvorného diferenciálu VAQ mení jeho samozávernosť.
Počas rekordnej jazdy boli na aute obuté rovnaké pneu ako dostane každý zákazník - Michelin Pilot Sport Cup 2 s priemerom 19". Mierne modifikované sú aj predné brzdy s hliníkovými brzdičmi a krytmi, čo znížilo neodpruženú hmotnosť každého kolesa o 1 kg. Brzdové kotúče na tomto kúsku stláčajú agresívnejšie športové brzdové platničky - tiež sériová výbava. Súčasťou výbavy je čierna strecha, výrobné číslo limitovanej edície na stredovej konzole a špeciálne pretekárske predné sedadlá, lesklé povrchy vo farbe piano black a alcantarou obtiahnutý volant.