Porsche bolo blízko, no bohužiaľ rekord na Nordschleife medzi produkčnými autami nepokorilo a tak kráľom Nürburgringu aj naďalej ostáva Mercedes AMG GT Black Series. Nová 911 GT3 RS sa s časom 6:49,328 bude musieť nateraz uspokojiť „len“ s druhým miestom. 

Dlhý variant Nürburgringu s dĺžkou 20,8 kilometra zvládla 911 s prívlastkom RS o 10,6 sekúnd rýchlejšie než klasická GT3. Za volantom sedel ambasádor značky Porsche Jörg Bergmeister, ktorý sa okrem iného intenzívne podieľal na vývoji novej vlajkovej lode radu 911. GT3 RS je navrhnutá s ohľadom na maximálnu výkonnosť, prakticky ide o pretekárske vozidlo s evidenčným číslom a jeho motoršportové DNA je viac než badateľné. Atmosférický 4,0-litrový šesťvalec boxer ponúka výkon 386 kW (525 k), pričom agregát spolupracuje so 7-stupňovou prevodovkou PDK. Cudzia však tomuto superšportu nie je ani aerodynamika. Pri rýchlosti 285 km/h totiž aerodynamické prvky vrátane masívneho zadného krídla produkujú prítlak až 860 kg, čo je mimochodom 3x viac ako má "bežná" 911 GT3. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Sklamanie? Práve naopak, Porsche je spokojné

Dnes 911 GT3 RS dodala presne to, čo sľubovala už na pohľad – absolútnu dokonalosť na pretekárskej trati,“ hovorí Andreas Preuninger, riaditeľ oddelenia Porsche Motorsport pre vozidlá GT. „Vzhľadom na podmienky, ktoré neboli zďaleka ideálne, so silným protivetrom na dlhej rovinke Döttinger Höhe a s chladným asfaltom, sme s časom veľmi spokojní. Model 911 GT3 RS stanovuje nové štandardy v oblasti aerodynamiky a podvozka. Ešte nikdy predtým nebolo cestné vozidlo takým stelesnením motoršportu."

Použitá 911 disponovala balíčkom Weissach a obutá bola v Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Mimochodom, kratší variant trate zvládlo nové GT3 RS za 6:44,848. Ide o viac než slušný čas. Navyše predstavitelia značky tvrdia, že podmienky neboli zďaleka ideálne a tak si myslím, že môžeme očakávať ich návrat na Nordschleife a pokus o prekonanie rekordu. Za lepších podmienok by totiž mal padnúť čas Mercedesu. 

Stratili sme trochu prítlaku kvôli silnému vetru, ale stále som s výsledným kolom spokojný,“ povedal Bergmeister. „Špeciálne v rýchlych sekciách je 911 GT3 RS vo vlastnej lige. Je na úrovni, ktorá zvyčajne patrí pretekárskym vozidlám. Vozidlo zároveň stanovuje nové štandardy v oblasti brzdenia. Rýchle kolá na Nordschleife sú v tomto aute skrátka extrémne zábavné.

Zdroj: Porsche