Porsche bolo blízko, no bohužiaľ rekord na Nordschleife medzi produkčnými autami nepokorilo a tak kráľom Nürburgringu aj naďalej ostáva Mercedes AMG GT Black Series. Nová 911 GT3 RS sa s časom 6:49,328 bude musieť nateraz uspokojiť „len“ s druhým miestom.
Dlhý variant Nürburgringu s dĺžkou 20,8 kilometra zvládla 911 s prívlastkom RS o 10,6 sekúnd rýchlejšie než klasická GT3. Za volantom sedel ambasádor značky Porsche Jörg Bergmeister, ktorý sa okrem iného intenzívne podieľal na vývoji novej vlajkovej lode radu 911. GT3 RS je navrhnutá s ohľadom na maximálnu výkonnosť, prakticky ide o pretekárske vozidlo s evidenčným číslom a jeho motoršportové DNA je viac než badateľné. Atmosférický 4,0-litrový šesťvalec boxer ponúka výkon 386 kW (525 k), pričom agregát spolupracuje so 7-stupňovou prevodovkou PDK. Cudzia však tomuto superšportu nie je ani aerodynamika. Pri rýchlosti 285 km/h totiž aerodynamické prvky vrátane masívneho zadného krídla produkujú prítlak až 860 kg, čo je mimochodom 3x viac ako má "bežná" 911 GT3.
Sklamanie? Práve naopak, Porsche je spokojné
„Dnes 911 GT3 RS dodala presne to, čo sľubovala už na pohľad – absolútnu dokonalosť na pretekárskej trati,“ hovorí Andreas Preuninger, riaditeľ oddelenia Porsche Motorsport pre vozidlá GT. „Vzhľadom na podmienky, ktoré neboli zďaleka ideálne, so silným protivetrom na dlhej rovinke Döttinger Höhe a s chladným asfaltom, sme s časom veľmi spokojní. Model 911 GT3 RS stanovuje nové štandardy v oblasti aerodynamiky a podvozka. Ešte nikdy predtým nebolo cestné vozidlo takým stelesnením motoršportu."
Použitá 911 disponovala balíčkom Weissach a obutá bola v Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Mimochodom, kratší variant trate zvládlo nové GT3 RS za 6:44,848. Ide o viac než slušný čas. Navyše predstavitelia značky tvrdia, že podmienky neboli zďaleka ideálne a tak si myslím, že môžeme očakávať ich návrat na Nordschleife a pokus o prekonanie rekordu. Za lepších podmienok by totiž mal padnúť čas Mercedesu.
„Stratili sme trochu prítlaku kvôli silnému vetru, ale stále som s výsledným kolom spokojný,“ povedal Bergmeister. „Špeciálne v rýchlych sekciách je 911 GT3 RS vo vlastnej lige. Je na úrovni, ktorá zvyčajne patrí pretekárskym vozidlám. Vozidlo zároveň stanovuje nové štandardy v oblasti brzdenia. Rýchle kolá na Nordschleife sú v tomto aute skrátka extrémne zábavné.“
Zdroj: Porsche