Stojí dva milióny libier, teda v prepočte skoro 2,4 milióna eur. A jeho výroba začne až v roku 2026. Ak si ale náhodou robíte zálusk, máte smolu. Celá produkcia v počte 399 áut je v tejto chvíli už rozpredaná. A pri pohľade na konštrukciu a parametre nového McLarenu W1 nás to vlastne až tak neprekvapuje.

Základom 4635 mm dlhého, 2074 mm širokého a iba 1182 mm vysokého stroja s rázvorom 2680 milimetrov je centrálny karbónový monokok nazvaný Aerocell, ku ktorému sú uchytené pomocné rámy. Vpredu i vzadu pracujú dvojité lichobežníkové ramená vyrobené z hliníka, ale kvôli odľahčeniu a zachovaniu tuhosti sú niektoré komponenty z titánu a ku slovu sa dostala tiež 3D tlač.

Aj vďaka tomu sa autorom podarilo dosiahnuť suchú hmotnosť len 1399 kg, ktorú krotí karbón-keramický brzdový systém s kotúčmi s priemerom 390 milimetrov na oboch nápravách v kombinácii so šesťpiestikovými, respektíve štvorpiestikovými strmeňmi.

O kontrolu pohybov karosérie sa starajú adaptívne tlmiče schopné okrem iného bleskovo meniť svetlú výšku a vodič má kvôli zachovaniu citu vo volante a spätnej väzbe k dispozícii hydraulický posilňovač riadenia.

O výrobu zákazkových pneumatík sa postarala značka Pirelli, ktorá pre McLaren dodala model Pirelli P Zero Trofeo RS a aj vďaka nim auto spomalí z rýchlosti 200 kilometrov za hodinu na nulu na 100 metroch. Brzdenie zo stovky W1 zvládne na 29 metroch.

Skoro 1300 koní

Novinka je zároveň najvýkonnejšie sériové auto, ktoré kedy McLaren vyrobil a postarala sa o to kombinácia spaľovacieho a elektrického motora. Srdcom vozidla je nový dvakrát preplňovaný vidlicový osemvalec s uhlom rozovretia 90 stupňov a objemom 4,0 litra, ktorý produkuje 928 koní. Elektrická jednotka spriahnutá s osemstupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou k tomu pridáva ďalších 347 koní. Krútiace momenty motorov McLaren neuvádza, ale systémovo dostanete 1275 koní a až 1340 newtonmetrov.

Toto všetko novému modelu stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy, čo je obdivuhodný čas s ohľadom na fakt, že si s uvedenými parametrami musia poradiť len zadné poháňané pneumatiky. Tempo 200 km/h W1 dosiahne za 5,8 sekundy a 300 km/h vám bude trvať len 12,7 sekundy.

Maximálna rýchlosť McLarenu je 350 kilometrov za hodinu, pričom s jeho stabilitou vodičovi pomáha aktívna aerodynamika. Jej súčasťou je elektricky ovládaný predný spojler pod nárazníkom a takzvaný Active Long Tail. Ide o nastaviteľné zadné krídlo, ktoré sa pri plnom vyklopení a vysunutí predĺži auto o 300 mm. A aj vďaka tomu sa môžete v najostrejšom režime Race+ spoľahnúť na prítlak 350 kg vpredu a 650 kg vzadu.

Aby sme nezabudli, spaľovací motor využíva priame i nepriame vstrekovanie, dostal plochý kľukový hriadeľ a obmedzovač má na hranici 9200 otáčok za minútu, zatiaľ čo elektrická jednotka má k dispozícii malú trakčnú batériu s kapacitou 1,4 kilowatthodiny, s ktorou W1 môže prejsť 2,6 kilometra v čisto elektrickom režime.

A keď spomíname technické detaily, mohli by sme doplniť ešte jeden detail. Prevodovka nemá spiatočku. O cúvanie sa preto vždy stará elektromotor.

Kabínu si môžete podrobne pozrieť na obrázkoch, všimnite si ale, ako dizajnéri vyriešili pozície posádky. Chceme tým upozorniť na fakt, že sedadlá sú do monokoku uchytené napevno, zatiaľ čo vodič si môže nastaviť stĺpik riadenia i pozíciu pedálov. Mimochodom, návrhári nezabudli ani na zlomok praktickej stránky, takže McLaren W1 dostal 87-litrový batožinový priestor.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 27 obrázkov

zdroj: McLaren