Kvôli nadlimitnému množstvu CO2 sa automobilky na podobný krok pripravovali už v minulom roku. Skončilo viacero motorov, rovnako ako aj modelov, a to predčasne. Z veľkých vznetových motorov v kategórii V8 zostávajú na trhu prakticky len automobilový koncern VW a Land Rover. Obe však tieto motory tiež plánujú zmiesť z výrobných liniek.
Aj keď sa to tak nezdá, že je to len 3,0-litrový šesťvalec, jednoducho produkuje viac CO2, ako by sa patrilo. A tak končí bez nástupcu. Motor B57S je však aj príliš komplikovaný a jeho vývoj je skutočne nákladný. A následné predaje až také slávne nie sú, veď len o trocha pomalší bol vo verzii 40d, ktorá má už ale len polovicu turbodúchadiel.
Koniec už o mesiac
Podľa informácií sa má produkcia motora skončiť v septembri 2020. Prívetivo tak prichádza na trh verzia Final Edition s motorom M50d v X5 a X7. Tie budú mať okrem nástupných líšt s nápisom Final Edition v sérii napríklad laserové svetlá alebo viac asistenčných balíčkov.
Na slovenskej stránke som našiel na predaj 1 kus tejto edície vo verzii X5 M50d Final Edition, ktorá nového majitela vychádza na 135 326 eur. To je však vozidlo s už nakonfigurovanou príplatkovou výbavou. Zaujal ma popis o počte vyrobených kusov 1/220. V pôvodnom odkaze sa o limitovanej edícii na pár kusov nepíše nič. Ak by totiž edícia znamenala aj maximálny počet kusov na 220, znamenalo by to, že v budúcnosti môžu byť viac cenenými. Tak či tak, odchádzajúci technický kúsok v podobe M50d je veľkou škodou pre automobilový priemysel, s viac turbodúchadlami ako 2 to zatiaľ skúša už len Alpina na radovom motore (koncepciu W v Bugatti sem nepliesť). Tá vo verzii D5S stále využíva 3 turbodúchadlá a maximálny výkon leží na hranici 300 kW (408 k) zo zdvihového objemu 3,0 litra.
Zdroj: BMWblog