Vďaka permanentnému pohonu quattro v kombinácii so športovým diferenciálom na zadnej náprave a torsen medzinápravovému diferenciálu a širokým pneumatikám tento model nedostatkom trakcie zväčša netrpí. Na dobrom povrchu vypáli z 0 na 100 km/h v priebehu úžasných 3,9 sekundy. Sila motora prúdi na kolesá cez 8-stupňovú automatickú prevodovku Tiptronic a následne cez asymetricky rozdelený pomer hnacích síl 40:60 v prospech zadnej nápravy.
Aj keď je úvodný obrázok RS5 v drifte fotomontáž, nepochybujte o tom, že tento model tieto prasačiny zvládne aj na suchej ceste. Treba na to však šikovné ruky a trochu viac odvahy ako pri zadokolkách.
Pri navrhovaní tvarov, či presnejšie detailov nového modelu RS5 si dizajnéri vzali ako predlohu legendárne Audi 90 quattro IMSA GTO z 80. rokov. Vpredu teda má kupé široký, plochý nárazník s maskou z jedného kusu s náduchmi vzduchu. Každý predný blatník rozšírili o 15 mm a vzadu doplnili väčší difúzor než má model S5. Na hrane veka kufra je pevný spojler, ktorý spolu so 4-mi oválnymi koncovkami výfukov podčiarkujú ostrosť novinky.
Vnútri auta sú dominantou superšportové sedadlá, zrezaný volant v dolnej časti, RS displej v kombinácii s Audi Virtual kokpitom a množstvom RS logotypov. Moderné technológie pokračujú head-up displejom, matrix LED prednými svetlami a plejádou asistentov vodiča pre väčší komfort, bezpečnosť a efektivitu tohto auta v čase, keď sa s ním nejazdí športovo. Keď sa už pre jazdu na hrane rozhodnete, rovnako ako v modeli S5, aj pri RS5 je možné všetkých asistentov vodiča kompletne deaktivovať, vrátane trakčnej kontroly a stabilizácie. S týmto výkonom a krútiacim momentom dokáže v šikovných rukách Audi RS5 bez problémov driftovať aj na suchom povrchu.