Mitsubishi Pajero 4G
Zástupcov tejto kategórie vozidiel sme mali dvoch. Land Rover Discovery 3 a Japonsko zastupovalo Mitsubishi Pajero 4 generácie. Land Rover síce získal lepšie hodnotenie v teste, ale ja by som dal napriek tomu asi prednosť Mitsubishi. Pýtate sa prečo? No jednak sa tak nekradne, prípadný servis bude iste menej finančne nákladný, výbava mu tiež v žiadnom prípade nechýba. Auto do terénu či na ťahanie prívesov ako stvorené. Zmieriť sa však musíte s vyššou nadobúdacou cenou. Veľa z nich jazdilo v teréne, pripravte sa preto na prvotné investície do namáhaných komponentov.
Honda Accord 8g
Honda Accord 8g je svojské auto, ktoré je mimoriadne spoľahlivé, pohodlné, s kvalitne naladeným podvozkom. Jediná slabá stránka je plastový interiér. Keby na tom popracovali, tak by to bolo takmer dokonalé auto s klasickou karosériou. Je to navonok jednoduché auto s atmosférickým benzínovým motorom alebo spoľahlivým dízlom. Navyše v továrenskom aerodynamickom pakete Type-S vyzerá aj po rokoch viac než dobre.
Mazda 6 GJ
Mazda 6 GJ je jedna oku lahodiaca dokonalosť na kolesách. Asi neexistuje človek, ktorému by sa aktuálny dizajn značky nepáčil. A ešte keď je 6ka červená... No jednoducho bomba. Ak všetko funguje a auto je v dobrom stave, tak je to naozaj dobré auto. Mazde 6 sa treba aj na jeho relatívne vysokú pôvodnú cenu a relatívne nízky vek dostatočne venovať. Problémy, ktoré auto trápia, sa zvyčajne dajú odstrániť, ale za aktuálnu trhovú cenu by sa tieto nedostatky ešte nemali vyskytovať. Vzťah cena protihodnota je adekvátny. Kombinácia Mazda 6 a benzínový atmosférický motor rozhodne stojí za zváženie. Naftovým verziám by som sa vyhol. Ak chcete ešte o trošku dospelejšiu 6ku, popozerajte sa po kusoch po modernizácii.
Audi A3
Kvality Audi A3 sa nezaprú. Je to malé Audi se vším všudy. Vzhľadom na rozmery auta priestranný a kvalitne spracovaný interiér, dobré jazdné vlastnosti, široká paleta motorov, 4 karosárske verzie, 2 športovo ladené modely... No čo viac si priať? Je nutné podotknúť, že A3 je skôr prémiový zástupca segmentu. Nároky a očakávania pri testovaní boli vysoké. Jediné, čo trošku zamrzí, je relatívne nudný vzhľad, či už interiéru alebo exteriéru. Aj napriek tomu si Audi A3 vedie veľmi dobre. Za redakciu Audi jednoznačne odporúčame.
BMW 3 F30/F31
Pri BMW 3 si musíte hneď stanoviť, čo vlastne chcete. Ponuka viacero karosárskych verzií, z ktorých si vyberie naozaj každý. BMW 3 je fakt super, no žiaden stroj nie je dokonalý. Niektoré verzie sú viac problémové, tie lepšie si držia cenu. Preto sa nečudujte, ak pri prezeraní bazárov narazíte na lacné kusy a na kusy, za ktoré kúpite a zariadite byt v malom meste. Je nutné si uvedomiť, že cena je vzhľadom na možné problémy rôznych verzií tak akurát... BMW 3 mimochodom patrí medzi tie najmenej spoľahlivé z nemeckej trojky. Pri niektorých motorizáciách teda platí staré pravidlo: nie je problém auto kúpiť, problém je ho uživiť.
Volkswagen Passat B8
VW Passat mal vždy čo ponúknuť a vždy majú čosi navrch od konkurencie. Samozrejme, ani Passaty nie sú dokonalé, a ani nikdy neboli, ale patria medzi tých lepších zástupcov v danej triede. Vždy sa nadpriemerne kradli. Veľa z nich jazdilo po zahraničí a sú to najmä manažérske autá, nečakajte preto minimálne kilometrové nájazdy. Aj 3-ročné kusy môžu mať nabehané cez 250-tisíc kilometrov. Mimoriadny pozor si preto dajte na pofidérne ponuky bez nejasnej alebo zahmlenej servisnej histórie a pôvodu. Sú to autá, ktoré sú žiadané a dopyt miestami prevyšuje ponuku. Pri kúpe si radšej všetko poriadne preverte, hoci aj 2x.
Tento kalendárny rok sme vďaka vyššie spomenutej spolupráci s AAA Auto Slovensko mali naozaj autá, ktoré sa v tom mori rôznych značiek a modelov nestratia. Vybrať tých pár najlepších bol naozaj boj. Ak by bol rebríček ešte o trošku viac rozšírený, isto by sa umiestnili aj zástupcovia, ako Peugeot 508, VW Polo, či Kia Cee´d. Sú to autá, ktoré sa výrobcom vydarili a tiež vzhľadom na pomer cena/protihodnota poskytujú pre záujemcu relatívne slušný kompromis.