"BEV sú teraz zastúpené v takmer všetkých segmentoch vozidiel, od skútrov cez automobily malej a strednej veľkosti až po SUV a vysoko výkonné športové vozidlá. Pre každý typ vozidla sú vyžadované individuálne konfigurácie pneumatík, "hovorí Andreas Schlenke, vývojár pneumatík v spoločnosti Continental. "To znamená, že neexistuje len jedna pneumatika pre všetky plne elektrické vozidlá." Aj pre EV, ktoré nie sú z výroby vybavené pneumatikami Continental sú v portfóliu letné, zimné a celoročné pneumatiky pre takmer každý model.
Pneumatiky tvoria až 20% z odporov auta
Podľa výskumu Continentalu sa pneumatiky podieľajú na celkovom odpore vozidla až z 20 %. Špeciálne elektromobily môžu vďaka pneumatikám s optimalizovaným valivým odporom významne predĺžiť dojazd. Tu sa mnoho výrobcov obracia na pneumatiku EcoContact 6, v ktorej spoločnosť Continental používa zmes komerčne nazvanú Green Chili 2.0.
Špeciálna zmes prírodného kaučuku a ďalších komponentov vykazuje výrazne lepšie správanie pri mechanickej deformácii, čo znižuje valivý odpor, a teda aj spotrebu energie. Pri vývoji pneumatiky EcoContact 6 dokázala spoločnosť Continental znížiť valivý odpor v porovnaní s jej predchodcom o 15%.
Pneumatiky tvoria až 20% z odporov auta. To je veĽmi veľký podiel na to, aby sa zanedbával. Špeciálne pri elektromobiloch.
Pri vozidlách strednej a vyššej cenovej kategórie sa však od pneumatík očakávajú mierne odlišné vlastnosti. V tomto prípade je dôležitejší handling, presné riadenie a bezpečnosť aj pri vysokej rýchlosti. Výrobcovia týchto áut sa preto väčšinou rozhodujú pre pneumatiky z radu PremiumContact alebo SportContact. Continental PremiumContact 6 ponúka rovnováhu medzi účinnosťou, športovými vlastnosťami a komfortom. „Pri vývoji pneumatík vždy dochádza k stretu protichodných cieľov," vysvetľuje Schlenke. "Napríklad vysoký valivý odpor môže prispievať k väčšej bezpečnosti, ale tiež zvyšuje spotrebu energie. A práve v tom je umenie našich inžinierov, pretože jednoducho sú schopní zdokonaľovať oba aspekty súčasne. "
Motor elektromobilov nie je pri jazde takmer počuť, preto prikladajú vodiči elektromobilov väčší význam nízkemu hluku odvaľujúca sa pneumatík. Špičkové vozidlá s vysokou úrovňou komfortu pri výbere pneumatík vsádzajú tiež na technológiu ContiSilent. Špeciálna penová vrstva pohlcuje vibrácie z vozovky, čím znižuje prenos hluku do interiéru vozidla. To je v prípade elektromobilov obzvlášť dôležité, pretože ich motor nevydáva prakticky žiadny zvuk - beží veľmi ticho.
zdroj: Continental Slovensko