Hybridný hot-hatch by mal prísť s výkonom okolo 260 koní. Základnou pohonnou jednotkou bude aj naďalej benzínový štvorvalec 2,0 TSI.
Z Golfu bude hybrid!
Z legendárneho Golfu GTI sa teda stane hybrid. Bude to ale ekologicky zamerané vozidlo? To ťažko. Elektrický motor pomôže okrem zníženia spotreby aj s dynamikou. Ak sa pozrieme na ponuku Volkswagenu dnes, už teraz tam vidíme model Golf GTE s hybridným pohonom. Načo potom príde aj hybridné GTI? No ono nebude plne hybridné. GTI 8. generácie dostane 48 V elektrický systém s integrovaným štartérom, ktorý bude slúžiť aj ako elektromotor. Ten dokáže pomáhať pri rozjazdoch. Výsledkom tak bude nižšia spotreba, ale aj lepšia akcelerácia.
Keďže pôjde o mild-hybrid, bude stačiť malá batéria, ktorá razantne nezvýši hmotnosť. Váha by mohla ísť medzigeneračne aj dolu, pretože Volkswagen v rámci celej 8. generácie sľubuje úsporu približne 50 kg.
Nový Golf GTI dostane malý elektromotor a pravdepodobne aj elektrický kompresor
48 V rozvod umožní aj použitie elektrického kompresora. Ten by mohol úplne vystriedať klasické turbodúchadlo poháňané výfukovými spalinami. Prínosom elektro kompresora je eliminácia nástupu turba a lineárnejšia krivka krútiaceho momentu.
Napriek tomu, že produkčný Golf GTI príde až o tri roky, už teraz je známy cieľový výkon pohonnej sústavy. Hybridný hot-hatch by mal prísť s výkonom okolo 260 koní. Základnou pohonnou jednotkou bude aj naďalej benzínový štvorvalec 2,0 TSI.
Zdroj: autocar