Nová 8-stupňová automatická prevodovka od Kie je rovnako veľká ako 6-stupňová prevodovka a je dokonca o 3,5 kg ľahšia.
8-stupňová prevodovka má pomôcť hlavne znížiť spotrebu
Automobilka tvrdí, že na prevodovke pracovala od roku 2012. Jej vývoj pritom viedol k 143 patentom a ukončili ho zrejme minulý rok, keď sa rovnakou 8-stupňovou automatickou prevodovkou pochválil koncernový súrodenec Hyundai. Vývojári pritom mali ešte pred začiatkom práce skúsenosti so 6-stupňovou automatickou prevodovkou vlastnej konštrukcie a rovnako aj s 8-stupňovou automatickou prevodovkou určenou pre autá s pohonom zadných kolies. Tú automobilka použila v type K900. Teraz však pred nimi stála poriadna výzva, pretože nebolo možné zväčšiť vonkajšie rozmery 8-stupňovej prevodovky v porovnaní so 6-stupňovou. Tá sa totiž musí pri priečne montovanom motore pobiť o miesto pod kapotou s motorom, pružením a pomocnými agregátmi. To sa technikom nakoniec podarilo a prevodovka nielen, že má podobné rozmery ako 6-stupňový automat, ale je dokonca o 3,5 kg ľahšia. Ako to dosiahli?
Nové menšie olejové čerpadlo
Vývojový tím sa zameral na straty energie a ich redukciu. Najväčšie straty podľa nich spôsobuje olejové čerpadlo v prevodovke. Preto navrhli prevodovku tak, aby využívala olej efektívnejšie, vďaka čomu mohli znížiť jeho množstvo a použiť menšie čerpadlo. Vývojárom sa tiež podarilo znížiť počet riadiacich ventilov z 20 na 12, čo by malo zabezpečiť rýchlejšie preradenia. Rozdiel v prevodovom pomere medzi najnižším a najvyšším prevodovým stupňom je v 8-stupňovej prevodovke o 34 % väčší ako pri 6-stupňovej prevodovke. To by malo zabezpečiť lepšiu akceleráciu, ale hlavne znížiť spotrebu, keďže motor bude aj pri vyšších rýchlostiach točiť menej otáčok. Prevodovka bude mať svoju premiéru v sedane Kia Cadenza, ktorá je v predaji na trhoch v Južnej Kórei, USA, Kanade, Číne, Brazílii a na strednom východe. Automobilka bude 8-stupňový automat zatiaľ kombinovať s motorom 3,3l V6 GDI.
Premiéru bude mať v type Cadenza
Zdroj: tlačová správa