Rozpoznať rozdiely medzi modelom 2007 a 2009 na pohľad naozaj nie je jednoduché. Znalec si všimne predné svetlá a centrálnu maticu na kolesách ako má 911 GT3 997.2 Podstatné je, že nové turbo zmeny má, a ide o veľké veci, nie lišty, farby a výbavy ako častokrát. Vyšibané konkurenciou prináša nové 911turbo celý rad zmien, ktoré z nových modelov urobia ešte ostrejšie, zábavnejšie a podmanivejšie superauto. Modernizovaný špičkový model po úprave motora prináša namiesto 480 k, teda 353 kW krásnych 500 k, teda 368 kW. Okrem toho i mierne nižšiu pohotovostnú hmotnosť, prerozdelenie toku hnacej sily 4x4 viac na zadnú nápravu a ešte športovejšie chovanie i lepšie max. dynamické parametre.
Za zadnou nápravou je úplne nový motor. Pôvodný, odjakživa používaný boxer 6-valec s objemom 3,6 litra nahrádza nový, priamovstrekový plocháč rovnakého tradičného usporiadania známy z modelov Carrera S a 4S s objemom 3,8 l. Samozrejme, vo verzii 911turbo má šesťvalec biturbo prepĺňanie stále jedinými turbami na svete s variabilnou geometriou rozvádzacích lopatiek výfukových plynov na turbínovej strane.
Ďalšou ohromnou zmenou, ktorá bola dôvodom pre napísanie predošlého články je konečne nový a správny systém radenia od uvedenia Tiptronicu. Nové 911turbo má na volante páčky radenia, ľavú pre radenie nižších stupňov, pravú na radenie vyššie. Je veľmi pravdepodobné, že prerobenú prevodovku PDK dostanú i ďalšie verzie v rodine 911.
Dynamické parametre budú o čosi lepšie, než doposiaľ. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h padne za úžasných 3,4 s, maximálka prekročí 312 km/h. Pre jazdné vlastnosti a všetkých pilotov je však podstatnejšia nasledovná skratka - PTV. Ide o Porsche Torque Vectoring systém, ktorý rozosiela krútiaci moment medzi kolesami zadnej nápravy podľa trakcie a variabilne mení samozávernosť diferenciálu. Aktívny zadný diferenciál už poznáme z aktuálnej generácie Audi S4 a BMW X6. V Porsche je systém PTV zatiaľ za príplatok.