Všimli ste si to? V januári predstavený skúšobný prototyp Porsche Taycan, ktorý zvládol Nordschleife za 7 minút a 7,55 sekundy a prekonal Teslu Model S Plaid o takmer 18 sekúnd, mal na kufri poriadne masívne krídlo. Lenže sériový Taycan po facelifte, predstavený začiatkom februára, nič podobné nedostal.
Samozrejme automobilky pre potreby testovacích jázd na Nürburgringu svoje vozidlá upravujú, bežne sa to však týka len integrovanej bezpečnostnej klietky, spravidla lepších športových sedadiel a ďalších detailov v interiéri (kamery, telematika...), zatiaľ čo zvonka by auto malo byť (spolu s použitou technikou) sériové.
Prvýkrát viac ako 1000 koní?
Po dnešnom zverejnení prvej oficiálnej fotografie vrcholnej verzie, o ktorej Porsche hovorí, že „ide o najdynamickejší Taycan všetkých čias“, sme zase o štipku múdrejší, pretože vieme, že nám Nemci zatiaľ ukázali len modernizované štandardné verzie tohto auta.
K tomu je nutné dodať, že vylepšené Turbo S dostalo pred mesiacom výkon zvýšený o 140 kW, takže krátkodobo dokáže poslať na obe nápravy maximálny výkon 952 koní, lenže auto na obrázku je podľa dostupných informácií ešte o niečo silnejšie. Jeho presné parametre zatiaľ nepoznáme, zrejme však máme pred sebou úplne prvé sériové Porsche, ktoré prekoná hranicu 1000 koní.
Tým by sa Taycan dostal na dostrel spomínanej Tesle Model S Plaid, ktorá má systémový výkon 1034 koní a s paketom Track výrobca uvádza maximálnu rýchlosť 322 kilometrov za hodinu. Ani to však americkému elektromobilu nebolo v porovnaní s najsilnejším Taycanom nič platné, pretože sa na Nordschleife musel skloniť pred Porsche i Rimacom Nevera (7:05,298 minúty).
Ak vás zaujímajú ďalšie detaily k chystanému špičkovému Taycanu, poznačte si do kalendára pondelok, 11. marca 2024. O štrnástej hodine ho Porsche odhalí vo svetovej premiére.
zdroj: Porsche