Obrovský tlak na emisie dnes núti výrobcov k odklonu od klasických spaľovacích motorov. Súčasná legislatíva ich pritom núti prakticky len k vývoju batériových elektrických áut, pretože tie majú momentálne najväčšiu „politickú“ podporu. Toyota to však vidí aj inak a už dlhší čas sa venuje vývoju vodíkových pohonov. A nielen tých s palivovými článkami, ako je napríklad sedan Toyota Mirai, ale aj úpravám tradičných spaľovacích motorov na priame spaľovanie vodíka.

Vodíkový motor pripravil konštruktérom nejednu technickú výzvu. Jednou z nich je aj chladenie motora.

Funguje to

Keby šlo len o jednorazový výstrel do tmy, už by sa po ňom zľahla zem. Lenže Toyota hovorí o vodíkovom motore už dlho, postavila ho a dokázala, že v praxi funguje. Dokonca ho poslala na pretekárske trate, kde testovala jeho slabé stránky a výdrž pri extrémnej záťaži. Výsledok? Obstál. Ďalším krokom je jeho zabudovanie do sériového auta. Až teraz sa ukazuje, prečo na vodík konštruktéri prestavali prepĺňaný trojvalec 1.6 Turbo z modelu GR Yaris. Automobilka totiž predstavila práve GR Yaris s vodíkovým motorom. Dostal označenie H2 a prezentuje možnosť, ako zachovať výbornú emisnú bilanciu pri zachovaní dostatočnej dynamiky, športovosti a dojazdu. Kedy sa objaví vodíkový GR Yaris v sériovej výrobe, nie je známe, konštruktéri však už vyladili jeho motor z hľadiska chladenia, mazania a údajne aj potrebnej životnosti. Tak teda uvidíme.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov