„Pandémia koronavírusu ťažko zasiahla celý automotive sektor. Naše autocentrá boli na prelome marca a apríla na Slovensku a v Českej republike zatvorené, v Poľsku a v Maďarsku bol obmedzený voľný pohyb osôb. Tieto opatrenia mali tvrdé dopady na objem našich predajov. Napriek tomu sa nám následne podarilo opäť obchodovanie pomerne rýchlo obnoviť. V auguste sme už boli na 90 % výkonu a v septembri sme sa priblížili k 100 %. To je veľký rozdiel oproti trhu nových vozidiel, ktorý klesol o viac ako 25 %,“ uviedla Karolína Topolová. Vďaka tomu zatiaľ skupina v sieti AAA AUTO predala 56 000 vozidiel. Z toho v Českej republike 31 700, na Slovensku 10 700, v Poľsku 10 300 a v Maďarsku 2 550. Sieť má v strednej Európe stabilne v ponuke celkom približne 12 000 vozidiel, z toho v Českej republike 8 000.


 

Najpredávanejšie autá v sieti AAA AUTO za 9 mesiacov roku 2020

 

Česká republika

Poľsko

Slovensko

Maďarsko

1.

Škoda Octavia

Opel Astra

Škoda Octavia

Opel Astra

2.

Škoda Fabia

Ford Focus

Škoda Fabia

Ford Focus

3.

Volkswagen Passat

Škoda Octavia

Volkswagen Passat

Suzuki Swift

4.

Škoda Superb

Volkswagen Passat

Volkswagen Golf

Mazda 3

5.

Volkswagen Golf

Škoda Fabia

Kia Sportage

Škoda Octavia

6.

Hyundai i30

Opel Insignia

Škoda Superb

Volkswagen Passat

7.

Škoda Rapid

Volkswagen Golf

Kia Ceed

Renault Megane

8.

Ford Focus

Renault Clio

Ford Focus

Volkswagen Golf

9.

Ford Mondeo

Opel Corsa

Hyundai i30

Ford Mondeo

10.

Kia Ceed

Dacia Duster

Opel Astra

Opel Corsa


 

„Sme, samozrejme, vďační za ekonomickú pomoc, ktorú poskytujú jednotlivé vlády v krajinách, kde pôsobíme. Vďaka nej sme mohli zachovať mnoho pracovných miest, ktoré by sme inak museli zrušiť a tiež môžeme začať opäť postupne expandovať.“ Na práve prebiehajúcu druhú vlnu pandémie sa sieť AAA AUTO dobre pripravila. „Robíme ozónovú dezinfekciu vozidiel aj pobočiek, pre zákazníkov sú k dispozícii dezinfekčné gély aj jednorazové rukavice. V kanceláriách zákazníkov od personálu oddeľujú prepážky z organického skla. Umožňujeme aj nákup vozidiel on-line, bez nutnosti návštevy pobočky,“ dodala Karolína Topolová.

Ďalšou cestou k zvýšeniu objemu predajov je pre spoločnosť digitalizácia predajných a interných procesov. „Ide nám hlavne o rýchlejšiu obsluhu zákazníkov, individuálnejší prístup a vyššiu mieru spokojnosti. Chceme podávať ešte transparentnejšie informácie o jednotlivých vozidlách. Naším cieľom je čo najzrozumiteľnejšie prevádzať zákazníka náročným procesom zaobstarania aj predaja vozidla,“ uviedol Stanislav Gálik, výkonný riaditeľ inovačného laboratória AuresLab, ktoré pracuje na inováciách pre celú skupinu AURES Holdings.

Digitalizáciu výrazne urýchlila práve pandémia koronavírusu, kvôli ktorej musela spoločnosť po uzatvorení pobočiek na základe vládnych opatrení prakticky cez noc prejsť na on-line predaj vozidiel. „To je model, ktorý chceme rozvíjať aj do budúcnosti a v digitalizácii je to jeden z našich hlavných smerov,“ dodal Gálik. Celkom bude skupina do digitalizácie v tomto a budúcom roku investovať 5 miliónov eur a pre realizáciu projektov v tejto oblasti už vytvorila 20 nových pracovných miest.