Naštartovanie online predaja vozidiel je v trojročnej histórii AuresLabu zatiaľ najviditeľnejším, aj keď pôvodne nečakaným úspechom, ktorý chce skupina využiť aj pre svoju ďalšiu expanziu na nové trhy. "Možnosť nákupu vozidiel online sme sprevádzkovali už pred dvoma rokmi, 1. februára 2019, ako jeden z prvých projektov AuresLabu. Vtedy sme ešte netušili, ako sa nám už zavedená infraštruktúra aj nastavené procesy už za rok zúročia. Len vďaka tomu, že sme mali celý proces nastavený a vyskúšaný, sme mohli po uzavretí pobočiek v rámci prvého vlaňajšieho lockdownu prejsť na plný online predaj prakticky počas jedinej noci. Vďaka dobrej práci AuresLabu sme mohli následne predať už takmer 11 000 áut. Súčasný vývoj pandémie navyše znamená, že k tomuto číslu ešte minimálne niekoľko tisíc pridáme," hovorí Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings, prevádzkovateľa siete AAA AUTO a Mototechna.
"Úspešnosť online predaja je teraz asi 95-percentná. Ľudia, ktorí si chcú auto zaobstarať online, sú už väčšinou pre nákup rozhodnutí. Vedia, že pri kúpe neriskujú, navyše, na rozdiel od osobného dojednávania majú podľa zákona možnosť do dvoch týždňov vozidlo vrátiť. Je to teda úplne bezpečný variant nákupu, vrátane všetkých garancií a záruk," uviedol Stanislav Gálik, výkonný riaditeľ inovačné laboratória AuresLab, ktorá pre AURES Holdings riešenie online predaja pripravilo.
"Úspech online predaja nás inšpiroval k vytvoreniu nového projektu, ktorý pripravujeme na spustenie v západnej Európe. Pôjde o investíciu v sume niekoľko miliónov eur. Prvýkrát chceme vstúpiť na trhy mimo bývalej postkomunistickej krajiny strednej Európy. Detaily oznámime v priebehu niekoľkých týždňov," informuje Stanislav Gálik.
Pomer online predaných vozidiel podľa paliva v sieti AAA AUTO v 3. vlne pandémie:
|
Česká republika |
Slovensko |
||
Poradie |
Palivo |
Pomer |
Model |
Pomer |
1. |
Nafta |
48 % |
Nafta |
49% |
2. |
Benzín |
51 % |
Benzín |
51% |
3. |
Alternatívne palivá |
1 % |
Alternatívne palivá |
0 % |
Top 5 najpredávanejších značiek online v sieti AAA AUTO v 3. vlne pandémie:
-
Česká republika
Slovensko
Poradie
Značka
Pomer
Značka
Pomer
1.
Škoda
31 %
Škoda
23 %
2.
VW
11 %
VW
8 %
3.
Hyundai
7 %
Kia
7 %
4.
Ford
6 %
Peugeot
6 %
5.
Renault
5 %
Opel
6 %
Top 5 najpredávanejších modelov v sieti AAA AUTO v 3. vlne pandémie:
-
Česká republika
Slovensko
Poradie
Model
Pomer
Model
Pomer
1.
Škoda Octavia
12,2 %
Škoda Octavia
8,2 %
2.
Škoda Fabia
7,0 %
Škoda Fabia
6,7 %
3.
Volkswagen Passat
4,3 %
Škoda Superb
3,1 %
4.
Škoda Superb
3,4 %
Suzuki Vitara
2,4 %
5.
Škoda Rapid
2,9 %
Volkswagen Passat
2,4 %
Najpredávanejšie karosérie áut online v sieti AAA AUTO v 3. vlne pandémie:
-
Česká republika
Slovensko
Poradie
Model
Pomer
Model
Pomer
1.
Kombi
30,1 %
Hatchback
28,9 %
2.
Hatchback
25,9 %
Kombi
24,9 %
3.
SUV
22,7 %
SUV
21,9 %
4.
MPV
8,4 %
Sedan/Saloon
9,6 %
5.
Sedan/Saloon
7,6 %
MPV
7,0 %
zdroj: AAA Auto