Značku Mototechna kúpila AAA Auto po bývalom štátnom podniku, ktorý od roku 1949 zabezpečoval predaj automobilov a náhradných dielov v bývalom Československu. „Mototechnu sa nám za posledných 13 rokov podarilo úspešne etablovať na trhu. Z malej značky sa stala dobre rozvinutá spoločnosť, ktorá sa špecializuje na predaj najexkluzívnejších jazdených vozidiel v rámci skupiny Aures Holdings. Vzhľadom na nové trendy na sekundárnom trhu sme sa rozhodli posunúť prestíž značky Mototechna o úroveň vyššie. Preto sa osamostatnila a už od štvrtka tohto týždňa bude obsluhovať zákazníkov vo vlastnom showroome na Kolbenovej ulici v pražských Vysočanoch, kde ponúkne zánovné a prémiové vozidlá vyššej cenovej kategórie,“ uviedol generálny riaditeľ Aures Holdings Petr Vaněček.

V prvej fáze nová Mototechna ponúkne 400 vozidiel, pričom ich počet postupne rozšíri až na 600. Zameria sa na zánovné a prémiové vozidlá v cenovom rozpätí od 500 000 korún za menšie zánovné vozidlá až po päť miliónov pri luxusných a športových automobiloch. Väčšina ponuky bude v cenovom rozpätí od 700 000 do 1,5 milióna korún.

Mototechna chce konkurovať predajcom nových áut

Väčšinu našej ponuky budú tvoriť zánovné vozidlá približne dvojročného veku s priemerným nájazdom okolo 40 000 km. Zameriame sa však aj na prémiové modely do veku šiestich rokov, so špecifickou výbavou a s prevereným stavom, pričom zákazníci si budú môcť dokúpiť špeciálny záručný program,“ dodal riaditeľ Mototechny Jan Hrubý.

Okrem dôrazu na modely SUV a novinky od mainstreamových značiek ako Škoda, Kia a Hyundai sa Mototechna od začiatku februára zameria aj na prémiové značky ako BMW, Audi a Mercedes-Benz. V ponuke však budú aj vyslovene exkluzívne modely, napríklad Porsche 911 či Mercedes-Benz triedy G. K dispozícii budú aj elektromobily, ktorých výkup a predaj v rámci skupiny Aures Holdings sa v posledných rokoch výrazne rozšíril a medziročne prudko rastie,“ uviedol hovorca Aures Holdings Michal Häckl.

Nové logo siete predajní Mototechna

Revolučná zmena vizuálnej identity Mototechny

S transformáciou Mototechny na značku určenú výhradne na predaj exkluzívnych vozidiel príde po 76 rokoch jej existencie aj zásadná zmena vizuálnej identity vrátane nového loga. To nahradí doterajší retro dizajn.

Mototechna plánuje aj ďalšie showroomy. „Naša expanzia je ambiciózna, preto už teraz plánujeme otvorenie druhej pobočky v Českej republike. Našou stratégiou je preniesť vysoký štandard služieb aj do ďalších krajín, v ktorých pôsobíme. Do troch rokov chceme otvoriť až štyri pobočky, aby sme zákazníkom poskytli čo najširší prístup k našim prémiovým a zánovným vozidlám,“ zdôraznil Jan Hrubý.

Nová Mototechna ponúkne aj výkup a prenájom vozidiel

Nová Mototechna sa bude venovať riešeniu mobility komplexne. „Okrem predaja zánovných a prémiových vozidiel budeme poskytovať aj služby výkupu vozidiel vrátane komisného predaja a tiež krátkodobý aj dlhodobý prenájom áut,“ oznámila firma.

Zánovné vozidlá, ktoré sa doteraz predávali pod značkou Mototechna vo viac než 30 autocentrách AAA Auto v Českej republike a na Slovensku, budú po novom ponúkané pod značkou AAA Auto Plus. Bežné automobily vo veku päť až osem rokov budú zákazníci naďalej nachádzať pod značkou AAA Auto, rovnako ako v uplynulých desaťročiach.

Všetky tri tradičné značky v sieti našich autocentier bude zastrešovať dominantná materská značka, ktorú naši zákazníci aj široká verejnosť poznajú najlepšie,“ vysvetlil Petr Vaněček.

Skupina Aures Holdings v minulom roku predala 109 000 vozidiel. Tento rok plánuje zvýšiť predaj na 120 000 jazdených automobilov. Prevádzkuje 70 pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku, Maďarsku a Nemecku.

zdroj: AAA Auto