Zákazníkom bude k dispozícii aj špecialista na EV vozidlá, ktorý dokáže odpovedať na otázky ohľadom ich prevádzky. Na zavádzanie elektromobility AURES Holdings vypracoval komplexnú stratégiu a vytvoril špecializovaný tím.
„Postupný prechod k elektromobilite je pre nás výzvou. Vnímame snahy európskych lídrov k čo najrýchlejšiemu koncu spaľovacích motorov, preto musíme reagovať. Zároveň vidíme každoročný nárast záujmu o alternatívne pohony, ktoré sa už veľmi rýchlo stávajú bežnou súčasťou sekundárneho trhu a neustále navyšujú trhový podiel. Predpokladám, že tento rok ešte nebude v rámci batériových vozidiel taký silný, ale rok 2024 pravdepodobne prinesie väčšie množstvo elektroáut, ktoré sú dnes napríklad súčasťou firemných flotíl. Máme preto stratégiu, ako tento segment sekundárneho trhu v nasledujúcich rokoch rozvíjať,“ hovorí Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ autocentier AAA AUTO a Mototechna. „V západnej Európe, kde sú s elektromobilitou výrazne ďalej ako je stredná Európa, už dnes s našou spoločnosťou Driverama sledujeme, že elektromobilita je na sekundárnom trhu pre zákazníkov zaujímavá a neboja sa jej. Záujem sa tu pochopiteľne spája aj s vyššou kúpyschopnosťou obyvateľstva,“ dodáva Petr Vaněček.
Stúpa najmä záujem o hybridy
V krajinách strednej Európy, kde AAA Auto obchoduje, sú u zákazníkov zatiaľ stále populárnejšie hybridné modely, teda kombinácia elektromotora a konvenčného spaľovacieho motora. Ich priemerné ceny sa v závislosti od krajiny predaja pohybujú na úrovni okolo 23-tisíc eur v Česku, 22-tisíc eur na Slovensku a 18-tisíc eur v Poľsku.
Najčastejšie sa ide o japonské značky Toyota a Suzuki či kórejské duo Kia a Hyundai. U elektromobilov sú cenové nožnice medzi jednotlivými krajinami roztvorenejšie. V Česku, kde je dopyt najsilnejší, je priemerná cena takmer 37-tisíc eur, na Slovensku 24-tisíc eur a v Poľsku okolo 21-tisíc eur. Populárny je cenovo dostupný Nissan Leaf, drahšie BMW i3 alebo prémiová Tesla Model 3, ktorých sa len od začiatku roka predalo už 6 kusov, čo je iba o dva menej ako za celý rok 2022. V tomto roku skupina cieli na to, aby hybridy predstavovali vyše 6 % a elektromobily viac ako 0,5 % z celkového počtu predaných vozidiel.
Pripravuje sa infraštruktúra
So zvyšujúcim sa záujmom o elektromobilitu je nutné pripravovať aj technické zázemie a rozvíjať znalosti predajného a výkupného personálu. „Snažíme sa čo najrýchlejšie prispôsobiť svoje pobočky novým trendom. Budujeme nabíjaciu infraštruktúru, vrátane inštalácií fotovoltaických panelov. Máme k dispozícii univerzálne diagnostické riešenie, ktoré nám umožní objektívne zhodnotiť stav vykupovaných batériových vozidiel a zároveň neustále školíme náš tím tak, by bol schopný poskytnúť zákazníkom všetky informácie k obrovskému množstvu nových modelov,“ komentuje aktuálny stav Petr Vaněček. S tým sa pochopiteľne spája aj prezentácia elektromobilov a hybridov na webových predajných platformách.
Pri elektromobiloch sú pre zákazníkov podstatné iné parametre než u klasických spaľovacích motorov, preto napríklad na webových stránkach tvoríme samostatnú sekciu, ktorá sa týmto vozidlám venuje a bude prispôsobená tak, aby sa zákazník o vozidle dozvedel všetko podstatné, spotrebou energie v rôznych jazdných režimoch počnúc a stavom batérie konkrétneho vozidla končiac,“ Spoločnosť má aktuálne v ponuke okolo 500 hybridných a batériových vozidiel, čo predstavuje približne päť percent z celkovej ponuky. Vo firemnej flotile AAA Auto tvoria elektromobily a hybridy už dnes približne 8 %. Záujem je viditeľný aj v prípade spoločnosti Mototechna Drive, ktorá sa špecializuje na krátkodobé prenájmy. „Reagovali sme naň rozšírením portfólia elektrických vozidiel, ktoré dnes činia okolo 20 % z našej ponuky. Stabilne cítime záujem hlavne o značku Tesla,“ dopĺňa šéf Mototechny Drive Jan Hrubý.
zdroj: AAA Auto
foto: cz.depositphotos.com