V sériovej výrobe so systémom ActiveHybrid sa aktuálne nachádza veľká sedmička a dva modely X6. Teraz sa k nim pridáva aj o niečo menší rad 5. BMW svojim hybridným pohonom predbieha konkurenciu, pretože k nemu pristupuje z iného konca. V strede záujmu nie je spotreba, ekológia a ekonomika jazdy (to neznamená, že tieto veci idú úplne bokom). Automobil sa nesnaží za každú cenu ušetriť každú kvapku paliva. V BMW sa sústreďujú najmä na dynamiku a radosť z jazdy, ktorú spojenie elektrického a spaľovacieho motora dokáže priniesť.

ActiveHybrid 5 je vylepšeným štvrtým pokračovaním hybridného pohonu od BMW.

ActiveHybrid 5 je vylepšeným štvrtým pokračovaním hybridného pohonu od BMW.

Tajomstvo BMW ActiveHybrid 5 je ukryté v kombinácii 3,0 litrového benzínového radového šesťvalca TwinPower Turbo s twin-scroll turbodúchadlom, elektrického systému a osemstupňovej automatickej prevodovky. Celý mimoriadne komplikovaný systém výrazne riadi inteligentný manažment energie.


Výrobca na stavbu hybridnej päťky použil agregát z BMW 535i. Benzínový 6-valec dosahuje max. výkon 225 kW (306 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. K nemu sa pridáva elektromotor s max. výkonom 40 kW (55 k) a krútiacim momentom 210 Nm. Celkový výkon systému predstavuje 250 kW (340 k) a 450 Nm. (výkony spaľovacieho motora a elektromotora sa priamo nesčítavajú - preto výsledkom nie je 265 kW).

Výkonom a spotrebou predbehla ActiveHybrid 5 verzia 535d. Napriek tomu má hybrid pred sebou sľubnú budúcnosť.

Výkonom a spotrebou predbehla ActiveHybrid 5 verzia 535d. Napriek tomu má hybrid pred sebou sľubnú budúcnosť.

BMW X6 ActiveHybrid veľký úspech nezaznamenalo. Menšia päťka však ponúka vynikajúci pomer výkonu, hospodárnosti a radosti z jazdy a preto očakávame väčší dopyt.

Táto riadna dávka výkonu rozhýbe BMW 5 vážiace 1925 kg na 100 km/h za úctyhodných 5,9 sekundy. Maximálne dosiahne tradične elektronicky limitovanú hranicu 250 km/h. To všetko sa má udiať pri priemernej spotrebe 6,4 l/100 km. V segmente hybridov je slušné, ak automobil zvládne niekoľko kilometrov na čisto elektrický pohon. ActiveHybrid 5 prejde v elektrickom režime 4 kilometre pri maximálnej rýchlosti 60 km/h. Energia elektromotora pochádza z lítium-iónovej batérie, ktorá uberá priestor z batožinového priestoru.


ActiveHybrid so sebou prináša funkciu „plachtenia“. Ak v režime ECO PRO vodič uvoľní akcelerátor až do rýchlosti 160 km/h, spaľovací motor sa vypína a odpája zo systému. Elektromotor sa postará o najlepšie využitie kinetickej energie. BMW systém rozpracovalo do dokonalosti a riadenie motora spolupracuje s navigáciou, analyzuje situáciu pred vozidlom a následne umožňuje čo najefektívnejšie využívanie prvkov pohonu.

Exteriér hybridu sa líši niekoľkámi nápismi

Exteriér hybridu sa líši niekoľkámi nápismi "ActiveHybrid" prípadne špeciálnou farbou.

Elektromotor plní aj ďalšie funkcie. Pri rozjazde krátkodobo zvyšuje výkon, pri brzdení alebo pri jazde s uvoľneným akcelerátorom sa správa ako generátor a dobíja batériu energiou, ktorá by inak bola stratená. Energia sa získava aj rekuperáciou počas brzdenia štandardnými brzdami.
Ďalšou výhodou v porovnaní s konkurenciou je systém nezávislej klimatizácie. Interiér sa môže príjemne vychladiť už pred jazdou, chladným ostáva aj počas zastávok aj v režime plachtenia, kedy je spaľovací motor vypnutý.

Systém iDrive umožní vodičovi sledovať každé percento použítej a získanej energie.

Systém iDrive umožní vodičovi sledovať každé percento použítej a získanej energie.

Vodič má neustále prehľad o energetických tokoch v celom aute. Slúži mu na to displej systému iDrive. Na grafike meniacej sa počas jazdy je jasne zobrazený tok energie, rekuperácia, história spotreby a stupeň nabitia batérie. Myslím si, že takéto reálne pozorovanie spotreby energie bude vodičov učiť ekonomickej jazde.


ActiveHybrid so štandardným sedanom radu 5 spája podvozok a štruktúra karosérie. Hybrid sa odlišuje vzhľadovo najmä 18 palcovými zliatinovými kolesami s nízkym aerodynamickým odporom, nápisom „ActiveHybrid 5“ na C stĺpikoch, prahoch dverí a ďalších miestach. Novinka je, rovnako ako iné modely, dostupná v špeciálnej exteriérovej farbe.

Batéria s vlastným chladením sa skladá z 96 článkov a poskytuje kapacitu 675 Wh.

Batéria s vlastným chladením sa skladá z 96 článkov a poskytuje kapacitu 675 Wh.

Výbava a bezpečnostné prvky sú zhodné s bežnou výbavou BMW radu 5. Na palube sa môže nachádzať napríklad ventilácia sedadiel, automatické dovieranie dverí a batožinového priestoru, BMW Night Vision s rozpoznávaním chodcov, prístup na internet a mnohé iné doplnky, ktorých zoznam dočítajú do konca len skutoční záujemcovia a nadšenci.

Na dne batožinového priestoru je uložená batéria s napätím 317 voltov. Jeho objem sa znížil z 520 na 375 litrov.

Na dne batožinového priestoru je uložená batéria s napätím 317 voltov. Jeho objem sa znížil z 520 na 375 litrov.

BMW ActiveHybrid 5 má v porovnaní s 535i vyšší výkon o 25 kW (33,5 k) a 50 Nm. „Obyčajná“ päťka s trojlitrovým motorom váži 1700 kg. Výkonová hmotnosť hybridu je 7,7 kg/kW. 535i s pomerom 7,5 kg/kW o chĺp víťazí.

ActivHybrid vyniká v priemernej spotrebe, ktorá je o 1,7 l/100 km nižšia.
Musím sa priznať, že v porovnávaní BMW radu 5 mi vychádza ako víťaz 535d. 3,0 litrový dieselový biturbo motor dosahuje síce o 20 kW nižší výkon, ten však nahrádza krútiacim momentom 630 Nm! Jeho spotreba je navyše o 1 liter nižšia akú deklaruje ActiveHybrid. Na druhej strane, jazda s hybridom ponúkne určite viac zábavy ako s úsporným dieselom.

Základom pohonného systému je 3,0 litrový radový benzínový šesťvalec s trin-scroll turbodúchadlom pochádzajúci z 535i.

Základom pohonného systému je 3,0 litrový radový benzínový šesťvalec s twin-scroll turbodúchadlom z modelu 535i.

V TopSpeed.sk máme osobnú skúsenosť so staršou verziou hybridu z Mníchova. Pozrite si autorecenzia BMW Active Hybrid 7