ADAC vo svojom teste uznáva, že Ora Funky Cat je zaujímavý elektromobil s dobrými jazdnými vlastnosťami, slušnou dynamikou a pozoruhodne veľkým interiérom (s ohľadom na jeho kompaktné rozmery), ale rovnako pridáva i detaily, ktoré sa redakcii v teste nepáčili.
Bola by to skrátka bežná recenzia, ktoré sa v Európe množia priamoúmerne s pribúdajúcimi čínskymi elektromobilmi značiek, ako je Nio, MG, BYD či Aiways, tentokrát ale recenzenti narazili na čosi, čo považujú za vážnu bezpečnostnú chybu.
ADAC hovorí, že Ora Funky Cat pri nabíjaní a súčasnom odomknutí vozidla uvoľní nielen zámky dverí, ale rovnako odomkne aj konektor nabíjacieho kábla. Na tom by nebolo nič zvláštneho, elektromobily však v takom prípade zároveň prerušia tok elektrického prúdu. To ale malý čínsky hatchback neurobí.
Konektorom ďalej prúdi elektrická energia a ak sa ho pokúsite „pod záťažou“ vytiahnuť, od konektora logicky vystrelí spŕška iskier. To však nie je jediný problém.
Nemecký autoklub upozorňuje, že pri nabíjaní je zreteľne počuť praskanie a je tiež možné, že sa objaví zápach spáleniny. ADAC varuje, že z dlhodobého hľadiska môže táto konštrukcia viesť k opotrebeniu kontaktov a prehrievaniu dotykových plôch. Riziko požiaru priamo nespomína, ale podľa ich hodnotenia je chovanie tohto typu neprípustné a „predstavuje bezpečnostné riziko“.
ADAC samozrejme požiadal o vyjadrenie zástupcov Ory, tí ale tvrdia, že pri vývoji úzko spolupracovali s organizáciami TÜV a IDIADA, ich technológia preto plne zodpovedá platným predpisom a normám a že „nabíjanie vozidla podľa popísaných podmienok je pre užívateľa bezpečné“.
ADAC už oznámil, že s výrobcom toto hodnotenie nezdieľa a o výsledku testu informoval Nemecký spolkový úrad pre motorové vozidlá (KBA). Zároveň vyzval automobilku, aby v nastavení centrálneho zamykania urobila úpravy, ktoré nedovolia vytiahnuť konektor vo chvíli, keď ním preteká elektrický prúd (Funky Cat môže nabíjať výkonom 64 kW).
Autoklub zároveň vyzýva majiteľov, aby si na toto chovanie čínskeho elektromobilu dávali pozor a pred vytiahnutím konektora sa vždy presvedčili, že je proces nabíjania deaktivovaný.
zdroj: ADAC