Audi Q6 e-tron je odteraz dostupné aj vo verzii Sportback so splývajúcou líniou strechy, ktorá zlepšuje aerodynamiku a o čosi predlžuje základný dojazd.

Kým základná Q6 má koeficient aerodynamického odporu Cd 0,28, Q6 Sportback sa môže pochváliť hodnotou 0,26. Daňou za to je drobné zmenšenie základného objemu batožinového priestoru z 526 na 511 litrov, zatiaľ čo predný kufor ostal (logicky) nezmenený – má 64 litrov.

Väčší úbytok majiteľ pocíti pri snahe previezť v aute objemnejší náklad. Pôvodný model totiž ponuka po sklopení zadných sedadiel 1529 litrov, kvôli väčšiemu sklonu zadného okna je to však v Q6 Sportback „len“ 1373 litrov.

Inak sú všetky ostatné technické parametre skoro identické. Karoséria má dĺžku 4771 mm, šírku 1965 mm, rázvor 2899 mm, ale výška poklesla o 37 milimetrov na výsledných 1665 mm.

Audi spustí objednávkový systém na novinku na prelome rokov 2024 a 2025 a od počiatku si ju budete môcť kúpiť v jednej zo štyroch výkonových verzií. Štandardom je jeden elektromotor s výkonom 306 koní a pohon zadnej nápravy, s ktorým Q6 Sportback zrýchli z miesta na stovku za rovných 7 sekúnd.

Tento model je dostupný s batériou s kapacitou 83 kWh (s využiteľnou hodnotou 75,8 kWh) a podľa metodiky WLTP má dojazd 545 kilometrov.

Druhou zadokolkou je Q6 Sportback e-tron Performance, ktorá má tiež 306 koní, ale v režime Launch Control dokáže krátkodobo zvýšiť výkon na 326 koní a akcelerovať z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy. Ešte o čosi zaujímavejšia je väčšia batéria tohto auta s celkovo 100 kWh a využiteľnou kapacitou 94,9 kWh. Tá umožňuje prevedeniu Performance dojazd 656 kilometrov.

Nad týmito modelmi stojí dvojmotorová Q6 Sportback e-tron Quattro so systémovým výkonom 387 koní, ktorá zdolá stovku za 5,9 sekundy a dve pohonné jednotky jej dovoľujú ťahať brzdený príves s hmotnosťou 2400 kg. Dojazd s väčším akumulátorom sa o čosi skrátil, Audi ale stále sľubuje 636 kilometrov.

Najvýkonnejšou verziou sa stáva Audi SQ6 Sportback e-tron s kombinovaným výkonom 489 koní, ktoré vystrelí z miesta na 100 km/h za 4,3 sekundy a má normovaný dojazd 607 kilometrov.

Všetky autá pochopiteľne využívajú 800-voltovú architektúru, maximálny nabíjací výkon 270 kilowattov platný pre vrcholné SQ6 však nezvládnu všetky varianty. „ESku“ je možné v priebehu 10 minút predĺžiť dojazd o 265 kilometrov (v ideálnych podmienkach). A nabíjanie z 10 na 80 percent potom potrvá 22 minút. Modely s väčšou batériou a pohonom zadných kolies môžete nabiť výkonom 260 kW, s menším akumulátorom potom s výkonom 225 kW.

Slovenské ceny Audi Q6 Sportback e-tron momentálne ešte nemáme, ale automobilka už zverejnila prvé čísla platné pre Nemecko. Základný model s menšou baterkou a pohonom zadných kolies vyjde na 65 900 eur, Performance bude stáť 71 200 eur, za Quattro tamojší motoristi dajú 77 100 eur a najdrahšie SQ6 bude od 96 200 eur. Vo všetkých prípadoch je to o pár tisíc viac v porovnaní s bežnou Q6.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

zdroj: Audi