Na prvé miesto sa v tomto seriály dostal jednoznačne dizajn. On je zodpovedný za to, že „áčko“ spôsobilo šok, že sa o ňom začalo hovoriť a dostalo sa do povedomia. Mercedes tvrdí, že dynamickým vzhľadom chce zaujať najmä mladých vodičov. Ja len dodávam, že starších motoristov odpudzovať rozhodne nebude. Automobilka položila základ úspechu, keď triedu A postavila o 18 cm bližšie k asfaltu ako tomu bývalo zvykom.
„Žiadne auto v tomto segmente nie je tak progresívne ako trieda A. So sochárskym citom tvarovaná trieda A je typickým Mercedesom. Charakterové línie dávajú štruktúru a napätie triede A najmä zboku. Nový dynamický štýl možno zažiť na prvý pohľad aj v interiéri,“ vychvaľuje Gorden Wegener, šéfdizajnér značky Mercedes-Benz.
Keď sa pozriete na novú triedu A a spomeniete si na jej predchodcu, musíte uznať, že tento Mercedes má pred sebou veľkú kariéru.
Mercedes sa vo svojej správe vyjadruje príliš kvetnato, odborne a trochu nudne. To by vás nezaujalo. Za pozitívne ohlasy, ktoré „áčko“ vyvolalo môže pomerne dlhá zvažujúca sa predná kapota spolu s hypnotizujúcou prednou maskou chladiča. Zadná časť s veľkými svetlami a širokým postojom pôsobí poriadne svalnato. K tomu všetkému sa pridávajú ostré hrany a bočná línia „dropping line“.
Interiér najlepšie obrazne popísal dizajnér Jan Kaul, ktorý povedal: „Prístrojová doska je jasne rozčlenená na vrchný diel s krídlovým profilom a atleticky vyjadrený spodný diel. Vyvoláva to dojem, akoby sa horný diel opieral o sval.“
Medzigeneračný rozdiel je badateľný hneď na prvý pohľad. Nová generácia s predchodcom nemá spoločné takmer nič.
Z tohto interiéru čerpal inšpiráciu aj koncept Style Coupe.
Nech sa pozerám akokoľvek poriadne, žiaden sval tam nevidím. Namiesto neho vidím elegantný interiér s nádychom dokonalosti. Jedným z najpútavejších prvkov je pätica okrúhlych výduchov klimatizácie, ktoré dodávajú pocit, že trieda A je športové auto.
Pod nimi je na môj vkus príliš veľa gombíkov a ovládačov. Mercedes však tvrdí, že stredová konzola a tunel boli navrhnuté s veľkým prihliadaním na ergonómiu. Kožený trojramenný volant padne určite takmer do každej ruky.
Na to, že trieda A patrí do kompaktnej triedy, boli na jej palube použité prvotriedne materiály s kvalitným spracovaním. Samozrejmosťou sú štandardné alebo športové sedadlá potiahnuté kožou. Možnosti farebných kombinácií a individualizácií potrápia mnohých nerozhodných záujemcov. Atmosféru dotvára náladové osvetlenie.