Na prvé miesto sa v tomto seriály dostal jednoznačne dizajn. On je zodpovedný za to, že „áčko“ spôsobilo šok, že sa o ňom začalo hovoriť a dostalo sa do povedomia. Mercedes tvrdí, že dynamickým vzhľadom chce zaujať najmä mladých vodičov. Ja len dodávam, že starších motoristov odpudzovať rozhodne nebude. Automobilka položila základ úspechu, keď triedu A postavila o 18 cm bližšie k asfaltu ako tomu bývalo zvykom.

„Žiadne auto v tomto segmente nie je tak progresívne ako trieda A. So sochárskym citom tvarovaná trieda A je typickým Mercedesom. Charakterové línie dávajú štruktúru a napätie triede A najmä zboku. Nový dynamický štýl možno zažiť na prvý pohľad aj v interiéri,“ vychvaľuje Gorden Wegener, šéfdizajnér značky Mercedes-Benz.

Keď sa pozriete na novú triedu A a spomeniete si na jej predchodcu, musíte uznať, že tento Mercedes má pred sebou veľkú kariéru.

Keď sa pozriete na novú triedu A a spomeniete si na jej predchodcu, musíte uznať, že tento Mercedes má pred sebou veľkú kariéru.

Mercedes sa vo svojej správe vyjadruje príliš kvetnato, odborne a trochu nudne. To by vás nezaujalo. Za pozitívne ohlasy, ktoré „áčko“ vyvolalo môže pomerne dlhá zvažujúca sa predná kapota spolu s hypnotizujúcou prednou maskou chladiča. Zadná časť s veľkými svetlami a širokým postojom pôsobí poriadne svalnato. K tomu všetkému sa pridávajú ostré hrany a bočná línia „dropping line“.

Interiér najlepšie obrazne popísal dizajnér Jan Kaul, ktorý povedal: „Prístrojová doska je jasne rozčlenená na vrchný diel s krídlovým profilom a atleticky vyjadrený spodný diel. Vyvoláva to dojem, akoby sa horný diel opieral o sval.“

Medzigeneračný rozdiel je badateľný hneď na prvý pohľad. Nová generácia s predchodcom nemá spoločné takmer nič.
Z tohto interiéru čerpal inšpiráciu aj koncept Style Coupe.

Z tohto interiéru čerpal inšpiráciu aj koncept Style Coupe.

Nech sa pozerám akokoľvek poriadne, žiaden sval tam nevidím. Namiesto neho vidím elegantný interiér s nádychom dokonalosti. Jedným z najpútavejších prvkov je pätica okrúhlych výduchov klimatizácie, ktoré dodávajú pocit, že trieda A je športové auto.

Pod nimi je na môj vkus príliš veľa gombíkov a ovládačov. Mercedes však tvrdí, že stredová konzola a tunel boli navrhnuté s veľkým prihliadaním na ergonómiu. Kožený trojramenný volant padne určite takmer do každej ruky.

Na to, že trieda A patrí do kompaktnej triedy, boli na jej palube použité prvotriedne materiály s kvalitným spracovaním. Samozrejmosťou sú štandardné alebo športové sedadlá potiahnuté kožou. Možnosti farebných kombinácií a individualizácií potrápia mnohých nerozhodných záujemcov. Atmosféru dotvára náladové osvetlenie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 20 obrázkov