Po nedávnej premiére nových modelov Audi S6 a S7 sa strhla veľká dávka pesimizmu v tom, že automobilka pre Európu neponúkne pre svojich zákazníkov žiadnu inú alternatívu, ako motor TDI. Pri menšom type S5 je to však iné. I keď do ponuky prichádza vznetový motor, stále je k dispozícii aj zážihový TFSI s 260 kW (353 k) a 500 Nm. Ten umožní modelu zrýchliť na 100 km/h za 4,7 sekundy.
Naproti tomu, vznetový variant využíva tiež vidlicový šesťvalec a zo zdvihového objemu 3,0 litra pomocou elektrického kompresora vydoluje 255 kW (347 k), teda na dohľad zážihovej verzii. K tomu pridáva krútiaci moment na úrovni 700 Nm. Na 100 km/h zrýchli kupé za 4,8 sekundy a Sportback za 4,9 sekundy. Teda opäť porovnateľné časy. Maximálka je elektronicky obmedzená na 250 km/h.
Motor má elektrický kompresor, ktorý u Audi vyžaduje 48 V palubnú sieť. Na štartovanie slúži remeňom poháňaný generátor, ten pri rekuperácii dobíja 0,5 kWh akumulátor umiestnený pod podlahou batožinového priestoru. Elektrický kompresor dokáže behom 300 milisekúnd dosiahnuť 65-tisíc otáčok, čím by mala byť zaručená okamžitá odozva na plynový pedál.
Vďaka mild-hybridnému systému dokáže auto vypnúť motor pod rýchlosť 22 km/h alebo aj pri pustení plynu medzi rýchlosťou 44 až 160 km/h (maximálne po dobu 40 sekúnd). Tak ako zážihová verzia, aj TDI je kombinované s pohonom quattro a 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Pod 18-palcovými diskami sú vpredu skryté 375 mm kotúče a 6-piestikové strmene. Exteriér aj interiér bude samozrejme kopírovať zážihovú verziu. Čo sa týka ceny, Audi S5 TDI začína v Nemecku na 65 300 eur.
Zdroj foto: Audi