Z populárneho nemeckého trojlístku (Mercedes, BMW, Audi) bude dokonca štuttgartská značka jedinou, ktorá do športovo ladených áut dá štvorvalec. Ako pred nedávnom potvrdilo Audi nedá do svojich top modelov RS 4-valec. Rovnaké ohlasy zaznievajú aj z tábora BMW M. Mníchovská značka sa voči tomuto kroku rázne ohradila a potvrdila, že jej športovo orientované modely rozhodne nedostanú troj alebo štvorvalcové agregáty. Obe značky však zároveň športové modely zelektrifikujú.
BMW M sa nevydá smerom downsizingu
Počas BMW M Festu v Južnej Afrike potvrdil šéf športovej divízie značky Franciscus van Meel, že M-ká nedostanú 3-valce a ani 4-valcové motory. Meel síce tvrdí, že si je vedomý toho, že viaceré automobilky sa vydali touto cestou, no oni jednou z nich nebudú. Pochopiteľne tým narážal či už na Mercedes-AMG alebo Toyotu Gazoo Racing. BMW očividne plánuje aj naďalej ostať verné radovému šesťvalcu a V8, čo jasne demonštrovali aj s príchodom novej M2. Tá dostala práve 3,0-litrový 6-valec s výkonom 333 kW (453 k) a krútiacim momentom 550 Nm. Zároveň však ide o posledné M-ko bez hybridného systému a všetky budúce modely už budú elektrifikované.
BMW už dokonca predstavilo hybridný model XM, ktorý kombinuje 4,4-litrovú V8 s elektromotorom. Systémový výkon tak dosahuje 653 koní, 800 Nm krútiaceho momentu a aj napriek vysokej pohotovostnej hmotnosti až 2785 kg zrýchli na stovku za 4,3 sekundy. Ďalším hybridom z dielne M by mala byť nová generácia M5, ktorú už „špióni“ zachytili počas testovacích jázd, no a nová M3 by už mala prísť ako plnohodnotný elektromobil. Budúcnosť BMW M tak síce bude elektrifikovaná, no s downsizingom pri hybridoch rozhodne nepočítajte.
Zdroj: CarBuzz