Predaj úžitkových vozidiel v týchto krajinách vzrástol o 14,5 %, pričom ich celkový podiel predstavoval 12 %,“ uviedol Petr Vaněček. V SR mali autá v prevedení kombi podiel 28 %, SUV 27 % a hatchback 16 %, úžitkové autá tvorili 10 %. Z hľadiska modelov je v Českej republike jednoznačným lídrom Škoda s modelmi Octavia, Superb a Kodiaq. Na Slovensku sú to Octavia, Superb a VW Passat a v Poľsku Opel Astra, Škoda Octavia a Toyota Corolla. 
Predaj B2B zákazníkom v EURES-e bol rekordný vo všetkých vlaňajších štvrťrokoch, vrátane posledného, ktorý bol kratší pre vianočné sviatky. „K rekordným výsledkom prispela nová B2B stratégia, v rámci ktorej sme uskutočnili zmeny v predajnom procese, nastavili špecializovanú komunikáciu pre podnikateľov a firmy, ako aj zvyšovanie a pravidelné meranie spokojnosti zákazníkov. Takzvané Net Promoter Score bolo v prípade podnikateľov dokonca vyššie ako v prípade bežných zákazníkov, a to 46 bodov pri predaji a 51 bodov pri výkupe,“ zdôraznil Vaněček. Dôvodom rastu predaja je podľa neho aj schopnosť spoločnosti AURES poskytnúť B2B zákazníkom kompletné riešenie pre ich vozový park a špeciálny balík služieb, od prihlásenia vozidiel, cez satelitný monitoring až po rôzne zľavy.
 
Vďaka tomu je nárast predaja podnikom a firmám od druhej polovice minulého roka o jedno percento vyšší ako nárast predaja bežným zákazníkom. „Aj minulý rok potvrdil, že nákup automobilov na splátky formou lízingu je pre firemných zákazníkov atraktívnejší ako pre súkromných zákazníkov, ktorí si v 39 percentách prípadov kúpili automobil na úver,“ uzavrel Vaněček.

zdroj: AAA Auto
foto: despotphotos.com